C. Păduraru: România nu are o imagine deosebită pe piața internațională a vinului

0
- Reclamă -

România nu se bucură de o imagine deosebită pe piața internațională a vinului, în condițiile în care brandul nostru de țară este mai degrabă negativ, susține Cătălin Păduraru, organizatorul Concursului International de Vinuri Bucureşti 2016 (IWCB 2016), desfășurat la Focşani, în Vrancea. Pentru producătorii autohtoni piața locală ar trebui să fie și cea mai importantă, pentru că fără un marketing și branding puternic n-au nicio șansă la export. Până una-alta, un lucru este cert: prețul obținut în țară este mai bun decât la extern.

Să nu credeți că avem vreo imagine deosebită în străinătate sau că ne știe lumea…O spunem noi între noi, nimeni nu știe nimic, în general sunt oameni care nici nu știu că se produce vin în România, aceasta este percepția reală. Dacă facem un sondaj, probabil 2-3% din cei chestionați știu că în România se întâmplă lucruri bune. Există interes pentru piața românească, deoarece este o piață emergentă”, a declarat Păduraru la Focșani la deschiderea ICWB.

El spune că brandul României pe plan exterm este negativ, ceea ce nu este de natură să ajute vinul românesc. Dimpotrivă, vinul ar putea să ajute brandul României.

Noi nu putem exporta un produs care are elemente acorporale, care țin de emoție, istorie sau de brand național ca pe șuruburi. Brandul nostru de țară este unul negativ, mai bine punem vinul să ajute brandul de țară. În acest moment, dacă spuneți Chile, vă gândiți la vin. Ei au un program peentru 20 ani, pe când noi nu știm unde vom fi peste 2 ani”, a spus Păduraru.

Circa 1500 de vinuri din 33 de țări la ICWB

În perioada 26-29 mai 2016 a avut loc Concursul International de Vinuri Bucureşti 2016 (IWCB 2016), ajuns la a XIII-a ediţie, eveniment desfășurat la Focşani, în Vrancea. Concursul a fost organizat la inițiativa Oficiului National al Viei şi Produselor Vitivinicole (ONVPV), instituţie aflată în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, de către ASER Wineconsulting, în parteneriat cu Asociația Degustătorilor Autorizați din România (ADAR),sub patronajul Organizației Internaționale a Viei şi Vinului (OIV).

- Reclamă -

Începând cu 2016, IWCB a devinit concurs itinerant, motiv pentru care în anul acesta a fost ales ca loc de desfăşurare oraşul Focşani, din mijlocul celui mai mare bazin viticol românesc – Vrancea, oferind astfel posibilitatea juraților, reprezentanților OIV, dar şi tuturor celor interesaţi de a cunoaște această importantă regiune viticolă a României.

Pentru a asigura conformitatea și calitatea produselor înscrise spre evaluarea juraților de la ediția 2016 a International Wine Contest Bucharest, organizatorii competiției au încheiat un protocol de colaborare cu Laboratorul Central pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Valea Călugărească – filiala Focșani. IWCB 2016 este primul concurs din lume sub egida OIV care nu mai percepe taxe de jurizare pentru vinurile înscrise, toate vinurile fiind înscrise gratuit. În 2016 au fost înscrise în concurs 1.495 de probe, dintre care 48% (717 probe) au fost din România, iar restul dinafara ţarii noastre. În total, anul acesta, 33 de ţări au înscris probe în acest concurs, iar în privinţa juraţilor, 22 sunt străini, iar 15 sunt din România.

Cătălin Păduraru spune că la ediția din acest an au participat mai mulți producători români de dimensiuni medii și mici, comparativ cu alți ani, acest concursul putând constitui poarta de lansare pentru mulți dintre ei pe piață. De altfel, după anunțarea câștigătorilor peste câteva săptămâni, vinurile premiate vor putea fi găsite într-un colț special pe rafturile câtorva rețele importante de retail, dar și în restaurantele La Mama.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.