Câți bani vor cheltui românii de Crăciun

0
Christmas shopping
- Reclamă -

Bugetul total alocat pentru sărbătorile din acest an, de Crăciun şi Revelion, este estimat la 1.660,87 lei. O parte semnificativă a bugetului pentru sărbătorile de iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare şi nealimentare.

Astfel, locuitorii din orașe vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălţăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.

Bugetul mediu pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia sărbătorilor este de 564,69 lei.

Potrivit studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, trei sferturi dintre locuitorii din mediul urban vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce 17,9% dintre aceștia vor avea la dispoziție o sumă mai mică de 1.000 de lei.

Cât privește persoanele care au ales să călătorească în această perioadă, studiul mai arată că aceștia vor plăti în medie pe excursii 784 lei, iar pentru ieșile la restaurant / în oraș suma medie alocată va fi de 288 lei.

În orașele mari, adică cele care au mai mult de 100.000 de locuitori, trendul este unul ascendent, suma medie pentru această perioadă din an ajungând la aproape 1.700 de lei. Spre exemplu, datele aceluiași studiu arată că în 2012, bugetul mediu alocat de Sărbători în orașele mari era de 1.255 lei, ceea ce înseamnă că până în 2016 bugetul mediu a crescut cu 35,4%.

- Reclamă -

În oraşele cu mai mult de 100.000 de locuitori, suma medie alocată pentru sărbătorile de iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenţi, bugetul mediu calculat pentru această categorie de oraşe atingând o valoare de 1.698,81 lei.

craciun-masa

Dacă în anul 2015 locuitorii oraşelor mari intenţionau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente, în 2016, bugetul mediu a înregistrat o uşoară creştere până la valoarea de 656,09 lei. Pe de altă parte, în aceste oraşe, faţă de alţi ani când bugetul alocat produselor alimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălţăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, în 2016 se înregistrează o creştere până la valoarea de 440,22 lei, potrivit studiului MEDNET Marketing Research Center.

Există şi persoane care nu-şi pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce şi-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menţionate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT&Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte.

În oraşele mari, cei care se vor bucura de sărbătorile de iarnă mergând în excursii sau în călătorii, sunt dispuşi să aloce 839,21 lei, comparativ cu 1.008,46 lei, în 2015.

În ceea ce priveşte ieşirile la restaurant sau în oraş, locuitorii oraşelor cu mai mult de 100.000 de locuitori vor avea un buget mediu de 299,21 lei în 2016, faţă de 337,92 lei în 2015.

Citește și: Perspective favorabile în 2017 pentru producția de carne de porc din UE

 

În ceea ce priveşte bugetul alocat cadourilor, suma alocată de la an la an de cei din oraşele mari, cu peste 100.000 de locuitori, este în creştere, de la 512,75 lei în 2015, la 577,22 lei în 2016.

Procentul celor care intenţionează să ofere cadouri de sărbătorile de iarnă, Crăciun şi Revelion, se menţine la peste 90%. Cele mai căutate produse, pentru a fi oferite sunt articolele de îmbrăcăminte sau încălţăminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele, parfumurile, dulciurile şi jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei: soţ, soţie, partener, parteneră, copii etc.

În 2016, puţin peste o treime dintre respondenţii din mediul urban (oraşe mici, mijlocii şi mari) şi-au exprimat intenţia de a cumpăra brad natural de Crăciun. Cei mai mulţi dintre respondenţi (50.7%) deţin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5% nu vor împodobi un brad anul acesta.

Studiul „Cumpărăturile de Sărbători” a fost realizat de MEDNET Marketing Research Center pe un eşantion considerat reprezentativ de cercetători la nivel naţional urban, care a inclus oraşe mari cu mai mult de 100.000 de locuitori, oraşe mijlocii, care au între 30.000 şi 100.000 de locuitori şi oraşe mici, care au sub 30.000 de locuitori.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani, în perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Surse foto: http://www.b365.ro

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.