Condiții de ger: cum pornești optim motorul pe motorină

0
- Reclamă -

Sezonul rece aduce provocări suplimentare motoarelor pe motorină, iar pregătirea corespunzătoare a autoturismului, respectarea regulilor de prevenție și adaptarea la condiţiile de ger sunt esențiale pentru o călătorie sigură.

În condițiile de ger prognozate pentru perioada următoare, este util să se urmeze câțiva pași pentru a asigura pornirea ușoară și rularea în siguranță, spun specialiștii.

Motorina este foarte utilizată și pentru autoturisme, pe lângă faptul că utilajele agricole folosesc de mult timp motoare cu motorină.

CITEȘTE ȘI Rosa, un super utilaj agricol pentru soluri cu umiditate ridicată

Pornirea și funcționarea motorului care folosește motorină sunt mai dificile în anotimpul rece decât în restul anului, mai ales în cazul maşinilor alimentate cu motorină. Dacă se folosește motorină obișnuită, parafina din acest tip carburant formează cristale când temperatura scade sub -7°C, ceea ce blochează alimentarea motorului.

Iată câteva recomandări ale inginerilor auto în privința pornirii motoarelor diesel pe timp de iarnă:

- Reclamă -
  • În primul rând, alimentați cu un carburant special pentru condiții de ger, cu o temperatură limită de filtrabilitate cât mai joasă. Temperatura Limită de Filtrabilitate la rece a carburanților pentru motoarele diesel este cea mai mică temperatură la care carburantul poate curge liber în instalația respectivă. Spre exemplu, e recomadată folosirea de motorină specială pentru iarnă, ce asigură funcționarea la temperaturi deosebit de scăzute, până la -38°C.
  • Înainte de a acționa demarorul, așteptați stingerea martorului “bujii incandescente” din bord. Dacă temperatura este extrem de redusă, puteți repeta punerea contactului pentru încălzirea suficientă a aerului din motor.
  • Evitați activarea simultană a consumatorilor electrici la pornirea motorului – instalația audio, degivrarea, aeroterma, sistemul de lumini, ștergătoarele etc. – pentru a proteja acumulatorul, care nu poate funcționa la capacitate maximă în condiții de ger. Nu păstrați consumatorii activați, cu motorul oprit, decât dacă este strict necesar.
  • După pornire, așteptați 2-3 minute înainte de a pleca de pe loc – lichidul de răcire, uleiul din motor și din cutia de viteze se încălzesc și la o temperatură mai apropiată de cea optimă de funcționare.
  • După punerea în mișcare, pentru a proteja și mări durata de viață a motorului și transmisiei, precum și pentru evitarea patinajelor, este indicat să nu turați excesiv motorul și să efectuați schimbarea vitezelor la o turație redusă – la majoritatea motoarelor diesel, sub 2.000 de rotații pe minut.

După și curățarea exteriorului mașinii și încălzirea motorului, înainte de a pleca este deosebit de importantă vizibilitatea. Iată mai jos combinația potrivită a reglajelor sistemului de ventilație pentru dezaburirea rapidă a geamurilor:

  • Aeroterma trebuie setată la treapta maximă
  • Temperatura reglată la nivelul maxim de căldură
  • Pentru automobilele cu sisteme manuale, trebuie pornit compresorul aerului condiționat
  • Trebuie dezactivată recircularea aerului
  • Este util să fie deschis câțiva centimetri geamul șoferului
Sursa foto - APIA
Sursa foto – APIA

Experții recomandă şi alte măsuri şi reguli de care şoferii trebuie să ţină cont pentru a evita problemele de pornire a motoarelor în timpul iernii:

  • Pe cât posibil, faceţi plinul, deoarece o cantitate mai mare de carburant în rezervor se răcește mai lent. În plus, dacă menţineți rezervorul plin nu rămâne loc pentru aer care poate condensa – picăturile de apă se scurg în motorină, îi deteriorează calitatea și pot îngheţa apoi în filtrul de carburant.
  • Este recomandat să porniţi periodic motorul. În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur.
  • Este necesară verificarea, curăţarea periodică sau înlocuirea filtrului de carburant.
  • Verificaţi la un service autorizat dacă filtrele cu care este dotat autovehiculul respectă recomandările producătorului pentru România.
  • Pentru a uşura pornirea, este necesar să aveţi acumulatorul în stare perfectă.
  • În limita posibilităţiilor, parcaţi vehiculele în spaţii închise, ferite de îngheţ, sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.
  • Calitatea şistareauleiului de motor pot afecta pornirea la rece a vehiculelor.
  • Stareatehnică precară amotorului(raportul de compresie inadecvat) poate îngreuna, de asemenea pornirea la rece.

De asemenea, șoferii care aleg să pornească la drum în condiții de ger și viscol trebuie să aibă asupra lor o trusă care să conțină: lanțuri antiderapante adecvate, sac de nisip, sare, lopată pentru zăpadă, perie de zăpadă, racletă pentru gheață, prosoape de hârtie, o pătură călduroasă, haine de schimb, mâncare și apă pentru situații de urgență. Este foarte important pentru toţi conducătorii auto ca, înainte de a pleca la drum, să cureţe maşina de zăpadă, să folosească substanţele şi dispozitivele adecvate pentru dezgheţarea geamurilor astfel încât să aibă asigurată vizibilitate maximă şi să se asigure că au echipat automobilul cu pneuri adaptate condiţiilor meteo și cu un grad de uzură cât mai redus.

SURSA: MOL România

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.