Cel puţin jumătate din preţul plătit de consumatori pentru alimentele din supermarketuri sunt taxe

2
- Reclamă -

Mai mult de jumătate din preţul produselor alimentare din hipermarketuri înseamnă de fapt taxe de promovare a produselor, de poziţionare sau discounturi, dezvăluie producătorii. Dezavantajul este al clienţilor, care plătesc mai mult decât ar trebui, şi al producătorilor, care abia îşi acoperă cheltuielile. Marile magazine se apără: sunt taxe de promovare a produselor, potrivit Digi24.ro.

În drumul de la producător la magazin, preţul produselor alimentare creşte de mai multe ori. Emil Dumitru, preşedinte ProAgro spune că „orice altă taxă decât factura iniţială trebuie eliminată, taxă de listare, bonus, reducere, tot felul de taxe care nu fac altceva decât să scadă din profitul producătorului”.

La dezbaterea noii legi a supermarketurilor, producătorii le-au cerut parlamentarilor să elimine aceste taxe. Fără ele, şi alimentele autohtone ar putea concura cu cele ieftine din import. S-a ajuns la discuţii aprinse între comercianţi şi autorităţi, care spun că sunt nevoite să aloce mai mulţi bani de la buget pentru a subvenţiona agricultorii români.

Daniel Botănoiu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii: afirmă că „doar guguştiucul nu este subvenţionat în România, în rest trebuie să căutam bani să reparăm ceea ce se întâmplă într-o ţară nereglementată”.

„Noi de fiecare dată pe producătorul român l-am încurajat și îl vom încuraja să se listeze în marile lanțuri, este adevărat că în comunitatea europeană sunt produse la prețuri mai mici ca în România”, susține Florin Căpăţână, reprezentantul Asociației Marilor Rețele.

Potrivit unui calcul făcut de asociaţia ProAgro, cel puţin jumătate din preţul plătit de consumatori înseamnă doar taxe. Astfel, dacă un caşcaval costă 12 lei, 2 lei reprezintă adaos comercial şi TVA, iar producătorul încasează la final doar 5,5 lei după ce plăteşte magazinului diverse taxe, discounturi şi bonusuri, în funcţie de poziţia acestui aliment pe raft”, potrivit unui calcul realizat de reporterii Digi24.

- Reclamă -

Ciprian Moga, consultant retail adaugă că „tot ce înseamnă produs mai ieftin se pune mai jos de nivelul ochilor, majoritatea hipermarketurilor merg pe produsele tractor la nivelul ochiului.”

Pentru consumatori, cel mai important rămâne preţul. „Mă uit la fabrica care le-a făcut, mă uit la termenul de garanţie şi pe urmă fac o analiză de preț”.

Producătorii vor ca legea supermarketurilor să prevadă contracte cadru, astfel încât să se asigure că preţul negociat rămâne fix.

- Reclamă -

2 comentarii

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.