Scandalul legat de depozitele Fares, pornit pe Facebook

0
- Reclamă -

De câteva zile circulă pe paginile de socializare fotografii care arată condițiile improprii în care ar fi depozitate plantele medicinale la firma Fares Orăștie, unul din principalii jucători pe piața locală a ceaiurilor.

Conducerea Fares spune însă că este vorba de ‘’o dezinformare intenționată din partea unui fost angajat al Fares care nu urmărește decât să discrediteze reputația și imaginea unei companii românești de tradiție și de a distrage atenția de la acțiunea penală referitoare la gestiunea de care era direct răspunzător și implicit întârzierea cât mai mult posibil a finalizării inventarului început în luna decembrie’’.

Daniel Milan a publicat în 17 aprilie mai multe poze prin care atrăgea atenția autorităților locale cu privire la condițiile în care sunt păstrate plantele medicinale la Fares. Postarea a devenit virală pe Facebook, circa 5.000 de share-uri, și a stârnit numeroase comentarii.

Daniel Marin_Fares
Sursa foto – Facebook

“Aceasta este adevărata față a grupului de firme Fares Orăștie, dar nu o veți vedea niciodată pe pagina oficială. Sperăm ca Direcția de Sănătate Publică, Protecția consumatorului și alte organe abilitate să aibă un cuvânt de spus, poate iau exemplu de la Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor de la care așteptăm rezultatele controalelor pe care le desfășoară”, spune în postarea pe Facebook Daniel Milan.

În replică, conducerea Fares susține că pozele postate de Milan ilustrează plante neconforme, casate sau în proces de casare aflate într-un hangar auxiliar,acestea nefiind destinate vânzării. “Modul de aranjare și depozitare a materiilor prime pozate și igienizarea spațiilor respective era în sarcina directă a gestionarului. Materialele pozate nu sunt destinate comercializării și consumului de către clienți. Toate produsele Fares sunt supuse celor mai riguroase controale, fiecare lot de semifabricat fiind analizat înainte de a intra pe linia de producție conform specificațiilor de calitate cuprinse în standardul de firmă, care se aliniază legislației române și europene în vigoare”, se arată într-un comunicat al companiei.

Oficialii acesteia susțin că fiecare lot de produs finit este analizat conform unui program de control în laboratoare externe, dar și în laboratorul propriu. Pe întregul flux de fabricație și control este implementat și certificat sistemul de management al calității ISO 9001:2008 și implementat sistemul HACCP.

- Reclamă -

‘’Toate spațiile de depozitare și liniile de producție respectă normele naționale și europene de funcționare și siguranță alimentară, cum de altfel se poate observa și din pozele din acest material/pozele atașate. Fluxul de producție include șapte puncte de control prin care se asigură și se garantează păstrarea substanțelor active şi calitatea produselor finite, de la recepția plantei şi până la produsul final pentru comercializare. Acest proces marca Fares face ca produsele noastre să prezinte o garanție in plus’’, arată conducerea Fares.

Cele șapte puncte de control vizează:

  1. Se verifică dacă planta este ajunsă la maturitate pentru a putea începe etapa de recoltare.
  2. Recepția plantei proaspete: analizăm cantitativ şi calitativ fiecare lot de plante care ajunge la poarta firmei. În funcție de rezultat, aceasta va primi sau nu, „undă verde” pentru a trece la etapa de uscare.
  3. Recepția plantei de la uscător: după finalizarea uscării se analizează calitativ (inclusiv conținutul de substanțe active) şi se certifică (sau nu) intrarea în depozitul de plante, unde lotul își așteaptă rândul, pentru a deveni ceai, capsulă sau sirop.
  4. Condiționarea: aici se separă, cu multă răbdare şi atenție, plantele bune de orice alte impurități alături de care vin amestecate din natură (pietricele, fire din alte plante, etc.) şi se îndepărtează părțile din plantă care nu sunt specifice şi care depășesc limita admisă în standard (de exemplu tulpinile, în cazul în care de la respectiva specie se folosește doar frunza).
  5. Semifabricat: “semifabricat” se referă la amestecul mărunțit, omogenizat, în vrac mare, pregătit să ajungă pe linia de ambalare. Dacă trece cu brio de acest control, urmează intrarea pe linia de ambalare.
  6. Linia de ambalare: în acest punct se verifică parametrii care ţin de ambalare: gramaj, marcaje şi altele.
  7. Produsul finit: acesta este punctul în care produsul este supus analizelor organoleptice.

Conducerea Fares susține că în urma reclamației primite, în perioada februarie-aprilie 2016, DSVSA a desfășurat la sediul firmei 15 controale complexe.

„În urma acestora, materiile prime aflate în fotografiile care circulă în mediul online au fost reținute până la elaborarea de către companie a unor proceduri îmbunătățite  de gestionare a lor. De asemenea, în registre au fost sesizate neconcordanțe și erori în ceea ce privește loturile de materii prime stocate în respectiva locație, aceste erori având drept cauză proasta gestionare a acestor resurse de către autorul pozelor. Au fost aplicate amenzi în valoare de 9.000 de lei și au fost primite măsuri ce trebuie luate în anumite termene, toate aceste prevederi fiind acceptate de către companie’’, precizează conducerea Fares.

În prezent, fluxul de producție se desfășoară în parametrii normali de siguranță pentru consumatori, iar produsele destinate consumului dețin toate aprobările și avizele necesare, adaugă reprezentanții Fares.

 

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.