Un fermier important ia atitudine față de practicile dealerilor de tractoare din România

0
- Reclamă -

Fermierii din România sunt tot mai nemulțumiți de majorarea costurilor de producție, în condițiile în care prețurile la materiile prime devin tot mai mici. Este bine știut faptul că inputurile se scumpesc aproape în fiecare an cu câteva procente, cel puțin, iar majoritatea fermierilor le plătesc cu produse din noua recoltă.

În piață, tot mai multe voci se plâng și de prețurile mari la achiziția de echipamente agricole, de multe ori cu mult mai „piperate” și față de cele din Vestul Europei. Și nu doar atât, agricultorii sunt nemulțumiți și de politica dealerilor în ceea ce privește asigurarea service-ului pentru echipamentele furnizate. Frustrarea este cu atât mai mare cu cât dacă ai ghinionul să ți se strice ceva în plină campanie, ești nevoit să aștepți și până la două săptămâni până îți vine piesa de schimb. Ori în timpul acesta câte nu se pot întâmpla?!

Citește și: Fermier: „Ca să își acoperi costurile, trebuie să ai o producție de peste 7 tone/ha la grâu”

 

„Când cumperi o combină ți-o asigură pentru un an, în condițiile în care combina lucrează o singură lună pe an. Combinele pe care le cumpărăm noi sunt din ce în ce mai proaste și mai scumpe ca în Vest. Și piesele sunt extraordinare de scumpe. Stau și 10 zile să îmi aducă o piesă. Mie cine îmi plătește pagubele pe care le înregistrez între timp?”, se plânge Laurențiu Baciu președintele LAPAR.

Din păcate, cu această situație se întâlnesc tot mai mulți fermieri, chiar și cei care cumpără mașini și utilaje agricole de la cei mai mari producători dinafară. Să asiguri service în Române pare să devină o problemă la ordinea zilei, mai ales în campanie…

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.