Retailul românesc în 2016 – tranzacție record de peste 500 milioane de euro

0
- Reclamă -

Pentru retailul românesc, se poate spune că 2016 a constituit un moment de cotitură, numai și prin faptul că a fost anul în care a avut loc cea mai importantă tranzacție de pe piața locală din acest sector. Este vorba de achiziția Profi Rom Food, deţinătorul celui mai extins lanţ de supermarketuri din România, ale cărui acțiuni au fost vândute de Enterprise Investors (EI) către Mid Europa Partners, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 533 de milioane de euro. O tranzacție așteptată de ceva vreme și care se situează în topul celor mai importante mișcări de acest gen din ultimul deceniu de pe piața locală.

Oricum, de departe este cea mai importantă mișcare din retailul românesc, un sector care a devenit deosebit de animat în ultimii ani. Doar câteva exemple: în 2015, s-a finalizat tranzacția în urma căreia Auchan a preluat de la grupul Metro pentru circa 261 de milioane de euro cele 20 de hypermarketuri Real, terenurile si galeriile a 12 hipermarketuri foste Real. O altă mișcare important a fost și preluarea operațiunilor locale ale Billa România de către francezii de la Carrefour, operațiune estimată la circa 100 milioane de euro, conform unor surse din piață.

Profi Rom Food era deținută de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de EI. Rețeaua Profi are în portofoliu un număr de circa 500 magazine, ținta pentru perioada următoare fiind atingerea pragului de 1.000 de unități. pentru 2016, estimările privind cifra de afaceri se ridicau la circa 800 milioane de euro.

Citește și: Mai mulți bani pentru motorină în 2017

Mai mult de jumătate din piaţa de retail din România este controlată de patru mari companii, care împreună deţin 60% din piaţă, potrivit unei analize realizate în 2016 de ICAP România, furnizor de soluţii integrate de afaceri. Cel mai mare jucător din piaţa supermarketurilor rămâne Kaufland România, cu o cotă de piaţă de 23%, urmat de Carrefour România şi Metro cu 13%, Auchan cu 11%, Selgros si Mega Image cu 8%, Rewe Romania 7%, Profi 5%, Romania Hypermarche (Cora) 5%, Billa 4%, Artima 3%.

Sursă foto: www.retail-fmcg.ro

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.