Domeniile Ostrov, unul dintre primii cinci producători de vin din România, deține 1.200 de hectare de viță de vie în Dobrogea, dintre care 200 sunt destinate strugurilor de masă. În 2024, compania a înregistrat o creștere de 10% a vânzărilor de vin, în ciuda unei scăderi de 15% a producției de struguri, cauzată de secetă. Pentru 2025, obiectivul este o creștere de cel puțin 20% a vânzărilor.
Domeniile Ostrov distribuie vinurile atât în retail, cât și în HoReCa, iar exporturile rămân o provocare, deși compania a început să vândă în țări precum China, Coreea de Sud, Germania și Luxemburg. Creșterea pe piața internațională este însă limitată de costurile mari de transport și lipsa sprijinului guvernamental în promovarea vinurilor românești, comparativ cu alte țări care oferă subvenții pentru exportatori.
„În primele două luni din acest an, ne menținem pe un trend crescător. Vânzările au înregistrat o creștere de 8%. Oricum, primele două luni sunt influențate foarte mult și de climă, februarie a fost o lună slabă în vânzări. Dar suntem optimiști, vrem să depășim anul 2023 la producția de struguri, vrem să avem o creștere de minim 20% în 2025 pe vânzarea de vinuri”, a declarat Aurel Ștefan, director comercial la Domeniile Ostrov
Citește mai mult pe Profit