joi, 20 martie 2025

Cele mai citite

Consumul de bere scade în Germania și firmele producătoare se orientează către băuturi fără alcool

Oficiul Federal German de Statistică a raportat că de la începutul anului s-au vândut 3,4 miliarde de litri de bere, cu 0,9% mai puțin decât anul trecut. Statisticile sunt surprinzătoare pentru că nici măcar campionatul european de fotbal și toate meciurile de pe stadioanele din Germania nu au fost de ajuns să relanse vânzările de bere.

Asociația Berarilor Germani dă vina pe climă, temperaturile tot mai ridicate și fenomenele meteo extreme alungă oamenii de la terase și berării, probabil din același motiv și adunările cu prietenii și cu familia sunt mai puține, chiar în ciuda meciurilor care au durat o lună.

Berăriile care au reușit să iasă pe profit în această vară sunt foarte puține, iar bilanțul vânzărilor de bere la finalul lui 2024 va fi și mai dezamăgitor decât cel al lui 2023.

Nu mai există nicio îndoială: în Germania, al cincilea producător de bere din lume, dorința de a bea bere e în scădere. Valențele acestei inversiuni de tendință sunt și culturale, nu doar economice, probabil întră în ecuație și tendințele spre un stil de viață mai sănătos al generațiilor mai tineri. Motiv pentru care marile firme producătoare se orientează către alte băuturi, dincolo de lărgirea producției de bere fără alcool.

- Publicitate -

Ca o ulterioară confirmare a succesului berii analcoolice este succesul reportat de Alkoholfrei Hell, produsă de firma Augustiner, de la Munchen, patria Oktoberfest. Apărută de piață în martie, a devenit aproape de negăsit – ajunge la vânzare în rețelele de marea distribuție abia după de producătorul asigură necesarul localurilor proprii și ale celorlalte cu care are contracte.

Probabil, din cauză că seamănă foarte bine cu o bere obișnuită, explică un sommelier. La fel de probabil, producătorul ei nu a anticipat succesul care avea să vină: pe ebay, de exemplu, o cutie de carton cu 20 de sticle a ajuns să coste peste 100 de euro.

Vezi și Românii beau mai puțină bere ca anul trecut

Dealtfel, la Munchen s-a deschis de curând în zona gării centrale o berărie în aer liber care propune exclusiv bere fără alcool. Este prima de acest gen și se numește, suggestiv, Null (zero).

- Publicitate -

Cunoscuta firmă Paulaner, de exemplu, a scos de curând pe piață o cutie de oranjadă, Limo, de 33 cl. Limo este termenul folosit de germani pentru a desemna băuturile nealcoolice, nu doar limonadele – o idee de marketing care mizează să răspundă în general cerereii de băuturi fără alcool. Limo este prezentat drept „companionul fără alcool perfect pentru zilele calde, pentru excursiile la lac și grătare”, adică așa cum altădată ar fi fost recomandată o bere.

Un alt fapt relevant: multe berării au introdus în oferta de băuturi sticle și doze de Spezi, un fel de cocktail analcoolic din cola și limonadă. Mulți se întreabă pe când va ajunge în meniu și apa.

Sursa: g4food

- Publicitate -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles