Domeniile Ostrov a înregistrat creșteri în volum și valoare. Cum arată vânzările și ce spun despre „gustul” românilor

0
- Reclamă -

Domeniile Ostrov, unul dintre liderii pieței de vin din România, și-a propus pentru 2024 o producție cu peste 10% mai mare decât anul trecut, după ce, în 2023 a produs peste 10 milioane de litri de vin, ajungând la o cifră de afaceri de 50 milioane de lei.

“Via este deja pregătită și avem așteptările unei producții cu 10% mai mare decât anul trecut. Condițiile meteorologice au favorizat creșterea, având în vedere faptul că sezonul rece a fost mult mai blând. Anul acesta nu am avut îngheț la vie, a plouat suficient și suntem nerăbdători să vedem producția ce va începe în august-septembrie”, a declarat Aurel Ștefan, Director Comercial.

Investițiile în tehnologie și calitatea solului permit brandului Domeniile Ostrov să ofere o gamă largă de vininuri albe, rose și roșii, consumatorului.

“Investițiile masive în tot ce înseamnă Domeniile Ostrov, de la vița de vie la tehnologii de vinificație de ultimă generație, se ridică la peste 40 de milioane de euro. Compania deține un areal viticol de 1.200 de hectare în județul Constanța, DOC Oltina și IG Terasele Dunării și 200 de hectare viță de vie cu struguri de masă. În acest fel, Domeniile Ostrov reusește să mențină ritmul de creștere și după primul trimestru din 2024.”, a declarat Oana Belu, CEO Domeniile Ostrov.

- Reclamă -

Diferențele dintre generații sunt observabile și în consumul de vin

Vinurile populare, cu un preț accesibil, sunt preferate de către majoritatea românilor, vinurile albe și rose, seci și demiseci fiind cele mai căutate.

“Tendințele de consum în 2024 diferă de la o generație la alta, am observat în rândul tinerilor că avem parte de o cerere tot mai mare pentru vinurile rose dulci sau demidulci. Cât pentru cei cu gusturi mai rafinate și experimentate, sunt căutate vinurile albe seci, rose proaspete și cele roșii puțin învechite, baricate”. a adăugat Aurel Ștefan, Director Comercial.

Domeniile Ostrov au game de calitate premium pentru vinurile din HORECA, dar și din retail, precum gamele premium Legio, Black Angus și Ritual sau soiurile DOC reprezentative: Cramposie, Fetească Neagră, Fetească Regală, Sauvignon Blanc și Cabernet Sauvignon.

Domeniile Ostrov a reușit să reînvie tradiția și să readucă vinul Pelin în paharele românilor

Vinul Pelin are o istorie bogată, având origine în practicile oenologice din Roma antică. În aceea perioadă, vinul era transportat în butoaie din lut, rășină de brad sau lemn, însă aceste metode de transport duceau la degradarea vinului. Metoda folosită pentru a salva vinul era de a adăuga frunze de pelin pentru aromatizare. În prezent, frunzele de pelin sunt folosite în vin pentru aroma specifică amăruie, dar și pentru calitățile digestive și terapeutice aduse organismului, precum proprietățile antiinflamatoare sau cicatrizante.

“Românii au început să consume din ce în ce mai mult vin Pelin, am înregistrat o creștere de 40% în vânzări, comparativ cu primele cinci luni ale anului trecut. Cele trei tipuri de vin Pelin de la Domeniile Ostrov au la bază soiuri precum: muscat ottonel, sauvignon blanc pentru pelin alb, cabernet sauvignon, merlot pentru pelin roșu și cabernet sauvignon, syrah pentru pelin rose, adăugând planta Artemisia (Pelin) în mustul de struguri proaspeți, pentru a fermenta împreună și a se obține un vin aromatizat dulce amărui”, a declarat Aurel Ștefan, Director Comercial.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.