„Fermierii investesc în irigaţii”

1
irigații-piață

Agricultorii autohtoni au început să investească în irigaţii pentru a avea recolte mai stabile. De altfel, comercializarea de utilaje agricole depind în mare măsură de starea vremii, iar un an secetos înseamnă de multe ori amânarea deciziei de achiziţie a unor noi utilaje.

„Vânzările de echipamente agricole depind de secetă. Anul trecut spre exemplu a fost unul secetos, dar am menţinut cifra de afaceri. Anul acesta fermierii au investit în irigaţii şi în următorii ani tot mai mulţi fermieri vor investi în irigaţii, iar acest lucru înseamnă productivitate mai mare şi volatilitate mai scăzută“, a precizat Mircea Andreev, proprietarul grupului APAN, în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Potrivit precizărilor sale, compania pe care o conduce reușește să vândă anual circa 200 de tractoare, iar ţinta de business este să se ajungă la 300 de tractoare anual.

„La fiecare tractor vindem 3-4 echipamente. Vindem şi pachete de tractoare plus pluguri sau combinatoare, semănători sau altele. Avem 23 de branduri în portofoliu din Germania, Spania, Italia, Rusia chiar. Cu Versatile am semnat de o săptămână deoarece până acum ne îndreptam către agricultorii care au între 50 şi 100 de hectare dar odată cu Versatile vom merge şi către cei care au de la 200 la 2.000 – 5.000 de hectare“, a continuat Andreev.

Efectele crizei microcipurilor

În cazul vânzărilor de maşini noi, acestea au fost afectate anul trecut de pandemie, iar anul acesta de criza microcipurilor în condiţiile în care timpul de livrare a crescut chiar şi la nouă luni.

„Au performat mărcile premium, dar şi Renault, Volkswagen, iar Dacia a avut impact bun când a avut stocuri în 2020. Anul trecut aveam stocuri şi am avut ce livra, dar acum ne confruntăm tot mai des cu lipsa stocurilor, iar acum o comandă poate fi onorată peste 4 sau chiar 9 luni, în funcţie de echipare. Această criză a componentelor electronice a dus la întârzieri mari“, a explicat reprezentantul companiei citate mai sus.

Dacă economia Brăilei a fost susţinută şi de investiţia Yazaki, din 2022 va fi susţinută de construcţia noului pod peste Dunăre.

„Noul pod peste Dunăre de la Brăila va fi extrem de benefic pentru economia locală. Deja sunt vapoare maritime care ajung la Brăila şi portul este o conexiune pentru regiune. Tot nordul ţării trebuia să traverseze Dunărea cu bacul fie să meargă până la podul Giurgeni-Vadul Oii“, a conchis Mircea Andreev.

un comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here