Oana Nember: Noi ne urmărim viziunea, suntem constanți în calitatea produselor și serviciilor adiționale

3
- Reclamă -

Berea artizanală este la mare preț printre iubitorii acestei licori. Din fericire și în țara noastră au apărut mici producători. Nembeer este un exemplu, iar cel mai bine despre acestă marcă poate vorbi Oana Nember.

Bere - Nembeer
Bere – Nembeer

-Cine sunteți și cum ați ajuns să produceți bere în România?

– Oana și Daniele, noi suntem Nembeer. Ne-am cunoscut în Sibiu în 2016, Daniele fiind venit din Italia cu jobul. Era super pasionat de făcutul berii, era hobby-ul lui de weekend. Îmi aducea bere de câte ori venea din Italia și eu eram super mulțumită de gust, de calitate. Erau 3-4 fabrici de bere artizanală în România și în scurt timp am decis să punem pe picioare o afacere și apoi o familie, în ordinea asta.

-Unde produceți berea și unde o vindeți?

-Avem o mică fabrică în Sibiu și vindem în cea mai mare parte local. Clienții sunt restaurantele bine cotate din oraș, dar și puburi, băcănii și sibieni iubitori de bere bună. Suntem apreciați când participăm la diverse evenimente locale: Maratonul Internațional Sibiu, Street Food, Focus in the Park, Sibiutiful, Concerte pe Acoperiș și altele, mai mari sau mai mici.

-De unde vine numele berii voastre?

- Reclamă -

-Nember (cu un singur e) este numele de familie a lui Daniele, Nembrini, în dialectul local din Bergamo, Italia. Este și porecla lui de mic copil. Nembeer a fost de la început numele berii, chiar dacă o făcea pentru consum propriu. Am ținut mult la locul de origine a lui Daniele, la povestea berii lui, la simbolurile gândite de el de când a început să facă bere.

-Cine a creat eticheta, logoul etc.?

-Am contractat o echipă de profesioniști. Pe etichetă l-am reprezentat pe Papa Leon, patronul spiritual al regiunii din Italia de unde este originar Daniele. A fost o temă de creație la care s-a muncit mult, am cercetat izvoare istorice, simboluri papale ale acelor vremuri, reprezentări grafice extrem de diferite, astfel că echipa de creația a fost nevoită să-l inventeze. Ne-am dorit înfățișarea unui om blând, cu barbă mare, cu o vârstă înaintată, care să transmită ideea unui brand cu tradiție. Textul Nembeer a fost și el inventat de echipa de design, astfel încât să fie autentic, unic, și să aducă înspre ideea de font gotic.

-Cât ați investit până acum în facilitățile de producție?

-Investiția inițială în utilaje de producție bere a fost în jur de 200 mii de euro, din care vreo 90 mii au fost fonduri europene. Am construit prima fabrică de bere din România finanțată din fonduri europene.

-Câte beri ați vândut în 2022 ?

– 2022 a fost un an bunicel, nu știu datele exacte. Suntem mulțumiți, creștem de la an la an, deși piața berii e o junglă, marii producători scot constant sortimente ”wanna be craft beer” pe care le numesc artizanale, astfel că sunt locații și evenimente la care chiar nu avem acces. Noi ne urmărim viziunea, suntem constanți în calitatea produselor și serviciilor adiționale și suntem serioși, încercăm să creăm experiențe faine și să legăm laolaltă comunitatea locală. Cred că lucrurile astea se văd și din exterior, astfel că doar la ultimul eveniment am depășit 2000 de litri de bere vânduți în câteva zile.

-De unde provin ingredientele?

-Cumpărăm malțul din Germania, drojdia din Franța, folosim hamei local de la ferma din Laslea, jud. Sibiu, dar și din Europa, Anglia, Australia, Noua Zeelanda, iar hameiul pentru berile BIO îl cumpărăm de la mici producători certificați din Slovenia.

-De unde vine forma sticlei?

-Prea târziu pentru această întrebare, acele sticle faine de mini-șampanie nu se mai fabrică – decât pe comandă și în cantități industriale. Tot ce se întâmplă în lume în ultimii ani se reflectă la poarta fabricii, iar situația cu acele sticle ne-a creat mari neplăceri, astfel că am fost nevoiți să trecem pe sticlele clasice long neck. Problema reală cu sticlele este alta: ele poluează mediul înconjurător, și, deși le luăm înapoi de la clienți și le predăm corespunzător, știm că reciclarea se face doar pe hârtie. Vindem mai mult la draft, educăm piața, visăm ca-ntr-o zi, nu foarte îndepărtată, să nu mai poluăm atâta.

-Câte sortimente de bere aveți, la care vă gândiți să vă dezvoltați?

-Avem 6-7 sortimente de baza, și două tipuri de bere BIO. Mai facem și rețete personalizate pentru unele locații, bere vândută sub brandul lor ca ”berea casei”.
Planuri sunt mari, rețete la care ne gândim sunt multe, însă piața din Sibiu este, în general, așezată. Vom face două rețete noi anul ăsta, pe care plănuim să le vindem noi în cadrul evenimentelor. Ne-am pregătit pentru un an bun!

Daea la târgul Stâne, Gusturi şi Tradiţii româneşti: ”subvenţiile vor fi în continuare date la timp”

-Vă mulțumim!

- Reclamă -

3 comentarii

  1. […] Berea artizanală este la mare preț printre iubitorii acestei licori. Din fericire și în țara noastră au apărut mici producători. Nembeer este un exemplu, iar cel mai bine despre acestă marcă poate vorbi Oana Nember.   -Cine sunteți și cum ați ajuns să produceți bere… Cititi mai multe aici: Oana Nember: Noi ne urmărim viziunea, suntem constanți în calitatea produselor și serviciilor ad… […]

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.