Panzer Santa Fe de Hyundai, SUV nobil și 200 de Cp

2

Am cerut pentru un test de la Hyundai un Hyundai SantaFe. L-am primit. SUV-ul de talie medie de la Hyundai este într-o evoluție evidentă față de modelele anterioare.

Evoluția evindentă este în primul rând la nivel vizual, are aspect nobil și atitudine sportivă. Asta știam, voiam doar să văd ce se întâmplă la interior, ce se întâmplă sub capotă și, chiar mai important, ce face transmisia în 8 trepte 8 care se numește HTRAC.

Am plecat cu mașina spre un drum de macadam. Hyundai SantaFe a surfat ca pe șosea peste gheața care acoperea drumul, zgomotul pătrunde în mod limitat în interior, iar suspensia ține mașina rigidă, dar confortabilă pentru pasageri.

Practic, Hyundai Santa Fe are la dispoziție patru moduri în care poți rula cu SUV-ul. Sistemul care se numește HTRAC poate fi lăsat în modul Smart și nu mai ai treabă cu nimic pentru că algoritmul din spate va timite putere către cele două punți așa cum crede el de cuviința pentru a ține mașina  în mod optim pe șosea. Evident că poți să rulezi în modul Sport sau Confort, dar Smart e câștigătorul din punctul meu de vedere.

Motorul, că fără el nu te miști, este o alegere interesantă. Un diesel fâșneț de 2,2 litri, o motorizare care imi amintește de HDI-ul de la Peugeot-Citroen de acum câțiva ani, dar CRDi-ul de la Hyundai are 200 de Cp. Suficient, oricum, în treapta a 8-a ești deja la o viteză pentru care îți pierzi permisul pe trei luni, dacă te lași furat de autostrada. Asta e ușor, pentru ca insonorizarea e excelentă!

Interiorul, este de poveste. Noul Hyundai SantaFe are interior premium, este peste concurența de la Volksvagen, de exemplu. Dacă ne uităm la preț, tot mai bine ieș cu Hyundai SantaFe decât cu un Touareg, dar dacă ești mai purist din perspectiva off-roadului, atunci poate mergi pe un Mitsubishi Outlander, mai puțin ostentativ.

Dacă ar mai fi ceva de spus, atunci e foarte bine că Hyundai a ales pentru Sante Fe jante de 19 țoli, pentru că cele pe 18 au cauciucuri mai scumpe.

Hyundai SantaFe merge și suna nemțește, un adevărat Panzer, cam asta își propunea Hyundai/Kia în urma cu mai mult de un deceniu, când demarau ofensiva europeană.

Despre preț, dacă ai noroc ajungi să-l cumperi cu vreo 45.000 de euro, fii atent la oferte, garanția este de 5 ani din bară în bară. Vezi aici https://www.hyundai-motor.ro/santa-fe-nou

 

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here