Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Żabka Polska preia DRIM Daniel Distribuție FMCG S.R.L. și RetailCo. Astfel, polonezii de la Zabka întră oficial în România.
În acționariat vor rămâne, cu participații minoritare, și Radu Trandafir, Marcela Trandafir, Ioana Ionițescu. În același timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ionițescu și Żabka Polska sp. z o.o. vor înființa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfășura activități pe piața bunurilor de larg consum.
Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție FMCG, jucător în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România. Retailerul polonez pregătește deschiderea primelor magazine în România, ținta pentru anul acesta fiind deschiderea unui număr de 200 de spații.
Magazinele vor funcționa, în primă fază, în zonele urbane
În paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano.
Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.
Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei.
Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.
Cu peste 10.000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale și peste 3 milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka, având mai mult de 10.000 de angajați, este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa. CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity.
CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România. DRIM Daniel Distribuție
FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări.