Povestea unui succes pe bază de ouă de prepeliță

0
- Reclamă -

Pasiunea pentru promovarea produselor locale româneşti naște povești de succes. Tradiţii culinare rafinate continuu de-a lungul anilor nu au cum să dezamăgească, mai ales când ingredientul central este foarte delicat: oul de prepeliță.

Fabrică unde se realizează întreg procesul tehnologic de transformare a ouălor de prepeliţă în delicii savuroase şi-a făcut un renume din atenţia cu care tratează fiecare aspect al siguranţei alimentare şi tocmai acest fapt poziţionează aceste produse în gama de lux. Atât fabrica cât şi produsele beneficiază de certificări de la toate organismele de verificare a calităţii şi siguranţei alimentare, fiind agrementate pentru operaţiuni de export în orice parte a lumii.

Produsele exclusiviste create de echipa de la SEDRYA FARMS pot fi folosite astfel încât să îmbunătăţească orice tip de salată sau friptură şi nu în ultimul rând pot rivaliza cu orice tip de antreu sofisticat, oferind un gust unic pe care orice gurmand îl va recunoaşte imediat.

Dar care este povestea din spatele succesului? Răspunsul la întrebare îl are directorul general,  Mihaela Vass Mustețiu.

PRIMII PAȘI

”În urmă cu câţiva ani, cam prin 2014, am înfiinţat în cadrul fermei legumicole pe care o avem în comună Potlogi, o micro-crescătorie de prepeliţe. În decursul unui an, am extins această activitate, de creştere şi comercializare  a ouălor de prepeliţă, am realizat că prelucrarea acestora era o soluţie mult mai eficientă şi generatoare de plus-valoare. Obstacolele pe care le-am întâmpinat privind comercializarea lor în stare proaspătă impuneau autorizări ale fermei conforme cu normele europene, autorizări pe care nu le puteam obţine. Lucrul acesta  a reprezentat o provocare şi mai mare.”

- Reclamă -

TRANSFORMAREA

” Aşa că, folosind un reţetar aparţinând bunicii mele pe linie paternă,  am creeat câteva reţete de crème tartinabile din ouă de prepeliţă, cu diferite ingrediente, cremă cu măsline, cremă cu ciuperci, cremă cu ierburi mediteraneene, cremă picantă. De remarcat că aceste reţete au făcut deliciul meselor simandicoase în bucătăria rusească, alături de icrele negre sau preparatele din pește nobil.Ouăle marinate în sos picant şi cele în sos de muştar au fost rodul imaginaţiei personale însă cererea tot mai crescută a dovedit că au fost şi ele o alegere fericită. Toate produsele sunt preparate din ingrediente atent selecţionate,cu certificate de calitate emise de laboratoare autorizate şi cel mai important, nu conţin coloranţi sau conservanţi. Pentru că produsele să poată fi scoase în producţie aceste au fost testate şi omologate la Institutul de Biotehnologii Alimentare din Bucureşti. Autorizarea activităţii fabricii a necesitat şi ea un drum lung şi destul de anevoios prin prisma legislaţiei ambigue privind prelucrarea ouălor în România. Pentru că activitatea mea anterioară era şi este în continuare cultivarea legumelor şi plantelor aromatice, am integrat perfect aceste două activităţi folosind în cadrul procesului de fabricaţie diverse specii de ardei iute sau multe alte mirodenii ce definesc aceste reţete. ”

CLIENȚII

”Primii clienţi au fost la început prietenii care şi-au dorit să mănânce produse sănătoase, pline de vitamine,fără colosterol şi mai ales fără aditivi alimentari sau conservanţi. Li s-au alăturat mai apoi cunoştinţele şi prietenii  precum şi cărora le vindeam înainte produsele în stare proaspătă. Următorii clienţi au fost magazinele de delicatese din Bucureşti. Am creat o pagină a firmei Sedrya Farms unde am promovat produsele noastre şi unde am dat posibilitatea clienţilor să facă comenzi directe cu livrare la domiciliu. Nu aş putea spune cu exactitate care sunt produsele cu cea mai mare căutare, însă cremele tartinabile sunt o alternativă comodă şi sănătoasă pentru antreuri (bruschete cu cremă şi opţional cu prosciutto,caşcaval, anşoa, etc) iar ouăle marinate ca şi garnitură la friptură şi în salate. Prepeliţa în sos picant este vedeta.”

UNDE SE GĂSESC?

”În acest moment se găsesc în magazinele din Bucureşti : Nic Classic, Sarea în Bucate, Delicatese Florescu. De aproximativ un an aceste produse sunt cerute de către cei mai sofisticaţi clienţi şi de către cei care doresc să mănânce produse sănătoase. În acest moment suntem în faza de negociere cu lanţurile Carrefour şi Kaufland. De asemenea am încheiat contracte cu beneficiari pentru HORECA cu beneficiari din ţară şi străinătate. Deşi ne dorim ca piaţa din România să absoarbă o cantitate cât mai mare din produsele noastre, exportul este obiectivul nostru principal. În acest moment am depăşit faza de ofertare pentru clienţi din domeniul HORECA din Grecia şi Bulgaria. Spania este cel mai important client al nostru pentru reţetele din carne de prepeliţă însă intenţionam să introducem pe această piaţă şi cremele de ou.”

FINANȚAREA

”Până în acest moment, nu am lucrat cu capital obţinut din împrumuturi bancare însă luăm în considerare această operaţiune gândindu-ne la momentul în care vom dezvolta această afacere pe orizontală şi evident, va fi nevoie de investiţie puternică în ceea ce priveşte producţia şi logistica. În ceea ce priveşte brandul propriu, consideram acest aspect deosebit de important, deoarece calitatea unui produs trebuie reflectată şi susţinută de o imagine de necontestat în orice piaţă. De ceva vreme ne străduim intens să creem o astfel de imagine şi politica de producţie şi distribuţie a reţetelor noastre merge în direcţia întăririi brandului propriu şi în general a produselor româneşti. Personal, cred că a venit momentul să susţinem din nou cu tărie orice produs românesc acest gest ducând în mod invariabil către creştere economică şi plus valoare pentru România.”

Citiți și: Gabriela Zoană a fost aleasă vicepreşedinte al Comisiei de Agricultură din Parlamentul European

 

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.