Producătorii români de legume şi fructe se orientează tot mai mult spre comerţul online

1
comert / legume fructe
comerț
- Reclamă -

Producătorii români de legume şi fructe se uită tot mai mult spre comerţul online, mai ales atunci când nu au o producţie foarte mare care să le permită accesul în retail.

Pornită dintr-o necesitate sau chiar pasiune, în multe cazuri şi trasformată în afacere în timp, cultivarea legumelor pare să devină o îndeletnicire de pe urma căreia o familie poate trăi. Aceasta dacă ştii cum să-ţi gestionezi business-ul şi să evoluezi în pas cu cerinţele pieţei.

“România e o ţară eminamente agricolă. Avem pământ de bună calitate şi avem şi soiuri care ar trebui scoase în piaţă. Stăm prost la a valorifica produsul brut la produsul finit. Ideal este să învăţăm să vindem produse finite. Oamenii care lucrează pământul nu au know-how şi nu ştiu ce să facă cu produsele lor”, a declarat Alina Constantinescu, fondatoare Ferma Nasul Roşu (fermă aflstă în conversie ecologică) din localitatea Palanca (judeţul Prahova) la o conferinţă pe teme agricole.

Ce presupune o astfel de afacere? După cum povesteşte Alina Constantinescu, este vorba de un  sistem în care toţi membrii familiei sunt implicaţi: “producem, culegem, ambalăm şi trimitem direct la consumator”. Trebuie ţinut cont însă şi de faptul că producţia este sezonieră, iar drept urmare şi structura producţiei este stabilită ca atare.

Vânzările se fac pe bază de abonament, în perioadele de vârf atingându-se undeva la 100 de cutii livrate. Dacă vara, tomatele sunt la mare preţ, în perioadele reci se trece pe verdeţuri. Legumicultorii din Palanca fac şi murături, pentru că nu-şi permit să piardă nimic din producţie, care este valorificată la maximum.

Avem un magazin online, acolo anunţăm ce legume şi fructe avem în fiecare săptămână şi fiecare îşi comandă în funcţie de necesităţi. Am început din aprilie, nu am încă un an complet, dar avem 70-100 de cutii vândute săptămânal. Depinde de sezon, acum a mai scăzut vânzarea din cauză că nu mai avem tomate – de mare ajutor a fost subvenţia de 3.000 de euro pentru cultivarea roşiilor primită în acest an – cele mai căutate de consumator. Acum am trecut pe verdeţuri, încercăm să avem o pauză cât mai mică. Avem de la salată, ceapă verde la verdeţuri mai exotice, cum ar fi varza chinezească”, a mai afirmat Constantinescu.

- Reclamă -
- Reclamă -

un comentariu

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.