marți, 4 noiembrie 2025

Cele mai citite

România urcă pe primul loc în UE la exportul de cereale şi înregistrează recorduri financiare în comerţul cu animale vii

România şi-a consolidat poziţia de top în agricultura europeană: potrivit datelor日前 publicate de Comisia Europeană, ţara ocupă locul 1 în Uniunea Europeană la exportul de cereale pentru anul comercial 2025/2026 (1 iulie 2025-30 iunie 2026).

În acelaşi timp, sectorul animalelor vii a atins vânzări record, aproape o jumătate de miliard de euro în primele zece luni ale anului 2025, cu cifre de circa 210 milioane € pentru ovine, 150 milioane € pentru bovine şi 100 milioane € pentru păsări.

„România îşi dovedeşte potenţialul agricol şi capacitatea de a deveni un furnizor de încredere pentru pieţele internaţionale. Fermierii români, sprijiniţi prin subvenţii şi programe de investiţii, au reuşit să atingă performanţe istorice şi să ducă produsele româneşti acolo unde le este locul – în topul Uniunii Europene”, a declarat ministrul agriculturii, Florin Barbu.

Factori de creştere şi direcţii de politică agricolă

Reuşita exporturilor este legată de politicile adoptate în ultimii ani: prin Planul Strategic 2023-2027, ministerul de resort a alocat peste 3 miliarde € pentru investiţii în ferme zootehnice, unităţi de procesare şi irigaţii, precum şi scheme de sprijin cuplat pentru ovine, bovine şi avicole.

- Publicitate -

Vezi și România, lider european la exporturile de cereale. Arabia Saudită, noul cumpărător surpriză

Aceste măsuri au vizat reducerea costurilor, creşterea competitivităţii şi orientarea fermierilor spre pieţe externe – inclusiv Africa de Nord, Orientul Mijlociu şi Asia.

Perspective pentru fermieri şi pieţe

Pentru fermierii români şi operatorii din agricultură, aceste cifre semnalează oportunităţi reale:

Exporturile de cereale şi animale vii pot continua să crească dacă investiţiile sunt susţinute şi costurile logitice optimizate.

Diversificarea destinaţiilor de export reduce riscul de expunere excesivă la o singură piaţă.

- Publicitate -

Valorificarea internă a producţiei, prin procesare şi branding, devine tot mai importantă pentru a adăuga valoare în lanţul agro-alimentar.

- Publicitate -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles