Vinul românesc și cel moldovenesc se vor promova împreună în America și în Orient

România importă 10-12% din vinul pe care îl consumă

0
vin, vinuri
Rastel de vinuri româneşti
- Reclamă -

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) anunţă parafarea unui Memorandum de colaborare cu Oficiul Naţional al Viei şi Vinului din Republica Moldova cu scopul organizării de activităţi promoţionale comune în pieţe de interes din Orientul Îndepărtat, pe continentul american sau pe alte pieţe extracomunitare unde se pot promova regiunile vitivinicole din cele două state.

„Relaţia dintre CCIR şi Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova este una specială, dacă nu chiar una dintre cele mai apropiate. Dovadă sunt multiplele activităţi desfăşurate împreună pe parcursul ultimilor ani şi bazate pe protocolul instituţional de colaborare semnat încă din 2014. Semnarea Memorandumului de colaborare de astăzi, dintre CCIR şi Oficiul Naţional al Viei şi Vinului din Republica Moldova, ne onorează şi, în egală măsură, ne obligă în demersul nostru de a susţine companiile din cele două ţări din domeniul vitivinicol şi, implicit, sectorul economic în sine. Fie că vorbim de simpla promovare a companiilor dintre cele două state, fie de oenoturismul naţional şi inter ţări, suntem foarte încrezători că această colaborare dintre organizaţiile noastre va conduce la o creştere economică sustenabilă şi la un grad mai ridicat de bunăstare la nivelul cetăţenilor moldoveni şi români”, a declarat secretarul general adjunct al CCIR, Bogdan Vişan.

Vezi și Gheorghe Cosma, din industria mobilei, în cea a viței și a vinului

Memorandumul de colaborare dintre cele două state mai are în vedere promovarea vinurilor din soiurile indigene comune, promovarea regiunii oenoturistice şi în calitate de traseu turistic din cele două state, schimburi de experienţă şi vizite de studiu, cooperare, precum şi acordarea de suport reciproc în identificarea noilor oportunităţi de export.

„Semnarea acestui memorandum creează toate premisele unei colaborări mai strânse între companiile româneşti şi moldoveneşti, ceea ce sperăm că se va concretiza şi într-o extindere a afacerilor şi pe alte continente. Piaţa din România este foarte importantă pentru noi, dar Republica Moldova nu-şi doreşte o concurenţă deschisă cu producătorii din ţara dumneavoastră. Această solicitare de colaborare este o urmare a principiului de parteneriat. România importă 10-12% din vinul pe care îl consumă, iar noi ne dorim să luăm din această cotă de import şi să se bea mai mult vin produs în Republica Moldova. Piaţa românească creşte, în fiecare an, cu aproximativ 2,8%, aşa cum s-a întâmplat în 2020, iar pe noi ne interesează să luăm o cotă maximă din acest procent al vinurilor de import fără să intrăm în competiţie directă cu producătorul român”, susţine directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului din Republica Moldova, Cristina Frolov.

Datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) arată că valoarea totală a schimburilor comerciale România – Republica Moldova era de 1,7 miliarde de euro, la sfârşitul anului trecut, şi de peste 805 de milioane de euro, la finele lunii mai 2021.

La nivelul lunii iulie 2021, în România activau un număr de 6.522 de companii din Republica Moldova, cu o valoare totală a capitalului social subscris de 45,9 milioane de euro.

- Reclamă -
- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.