Agroland vrea poziția a treia pe piața producătorilor de ouă după o investiție de 800.000 de euro

1

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație va finaliza anul acesta o investiție de 800.000 de euro la Avicola Mihăilești. Investiția îi va permite creșterea capacității de producție la peste 200.000 de găini ouătoare și poziția 3-5 pe piața de profil.

Afacerea care aparține antreprenorului român Horia Cardoș și-a listat produsele în lanțul Mega Image.

Agroland Business System (BVB: AG) își extinde business-ul în zona producției de ouă de consum, estimând că în următorii doi-trei ani va exista un deficit pe care îl poate exploata. Producătorul va finaliza anul acesta o investiție din fonduri proprii în valoare de 800.000 de euro pentru mărirea capacității de producție la Avicola Mihăilești, o platformă formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. În urma acestui proces, compania se va poziționa în primii 3-5 producători de ouă de consum din România, urmând să să încheie și parteneriate cu mari retaileri cu extindere națională. Compania a semnat deja un parteneriat cu Mega Image.

În momentul de față, principalii jucători pe această piață sunt Toneli Holding și Grupul AAylex.

„Suntem încântați de realizarea acestui parteneriat cu Mega Image, ce reprezintă o nouă dovadă că linia de business avicolă a Agroland este perfect poziționată pentru a servi piața locală și a-și continua dezvoltarea. Intenția noastră este ca ouăle produse în cadrul Avicola Mihăilești să ajungă pe rafturile tuturor lanțurilor de supermarketuri la nivel național. Estimăm că în următorii doi-trei ani va exista un deficit de ouă de consum și, astfel, dorim să exploatăm această oportunitate și să creștem numărul de clienți și cantitățile de ouă livrate în piață. Obiectivul nostru este ca până la finalul anului să creștem capacitatea de producție la peste 200.000 de găini ouătoare, ceea ce va genera o producție lunară estimativă de cinci milioane de ouă de consum, peste 160.000 de ouă pe zi,” a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

În primul trimestru al anului, Agroland a înregistrat venituri consolidate de 66,8 milioane de lei, o creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut și un profit net de 1,6 milioane de lei, o apreciere cu 31% comparativ cu primul trimestru din 2021. În primele trei luni ale anului, vânzările de ouă de consum ale Agroland au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei.

Compania vizează venituri de 12,5 milioane de lei din vânzarea de ouă comerciale în 2022, o creștere de 30% față de anul 2021 și o creștere cu 60% a vânzărilor de pui de o zi produși pe platforma de la Mihăilești, care se estimează că vor ajunge anul acesta la 10 milioane de lei. La nivel consolidat, care include și performanța magazinelor Agroland MEGA și Agroland Tradițional, precum și a diviziei de input-uri Agroland Agribusiness, Grupul vizează vânzări de 241,2 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13,1 milioane de lei în 2022.

Vezi și Agroland Agribusiness a raportat anul trecut un profit net de 2,2 milioane de lei

Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piață de peste 165 milioane de lei.

Agroland Business System a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.

un comentariu

  1. […] Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație va finaliza anul acesta o investiție de 800.000 de euro la Avicola Mihăilești. Investiția îi va permite creșterea capacității de producție la peste 200.000 de găini ouătoare și poziția 3-5 pe piața de profil.… Cititi mai multe aici: Agroland vrea poziția a treia pe piața producătorilor de ouă după o investiție de 800.000 de e… […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here