Ordin ANPC privind etichetarea produselor congelate

0

Operatorii economici care comercializează către populație pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate, precum și unitățile care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate au obligația de a informa consumatorii prin afișare la loc vizibil, lizibil, ușor de înțeles, faptul că este vorba de produse congelate sau produse care provin din produse congelate, potrivit unui Ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), intrat în vigoare joi.

 “Părerea mea este că ANPC a scos un ordin binevenit in ideea de a informa corect consumatorul ce cumpără și ce va consuma pentru ca sunt foarte mulți care nu agreează ideea de a consuma pâine congelată, pâine făcută din aluaturi congelate. De multe ori aceste produse vin din afara țării și sunt făcute pe altă tehnologie și nu pe gustul și dorința consumatorului român. E corect și este normal și îl susținem, dar nu se pune problema ca România să nu poată să facă pâinea pe care o vor consumatorii”, a declarat pentru Agerpres Aurel Popescu, președinte Rompan.

Retailerii cumpără volume mai mici de fructe și legume din România, dar mai des

România produce circa 3.000 de tone pe lună de produse congelate, livrate atât la intern, cât și la export. Românii nu sunt însă mari amatori de astfel de produse, doar 4-5% din condumul intern reprezintă pâinea congelată.

Consumul lunar de pâine în România este de 180.000 de tone și este asigurat din producția internă, la care se mai adaugă produse de panificație și patiserie congelată venită din afară.

Dan Trifu, vicepreședinte Vel Pitar, a declarat în urmă cu câteva zile că 40-45% din piaţă este franzela albă neambalată, sortiment neîntâlnit în alte țări.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here