Retailerii cumpără volume mai mici de fructe și legume din România, dar mai des

0

Marile magazine din România sunt interesate să cumpere fructe și legume românești, deoarece clienții le preferă, susține George Bădescu, director executiv Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRC).

Din păcate, oferta internă nu poate acoperi cererea nici măcar în sezon (doar aproximativ 70%), comercianții fiind nevoiți să apeleze la importuri. Dincolo de aspectul ‘’emoțional sau patriotic’’ al Legii 150/2016, cum spune Bădescu, retailerii spun că actul normativ le ridică la fileu mai multe probleme.

De exemplu, acum sunt nevoiți să achiziționeze cantități mai mici de fructe și legume, dar mai des pentru a reduce costurile legate de depozitare.

Dacă înaintea acestei legi eu comandam o cantitate mai mare de produse, făceam acest lucru și din perspectivă logitică, în loc ca furnizorul să vină cu un mijloc de transport mai mic de trei ori ori pe săptămână, venea o singură dată cu un camion mai mare. La ora actuală, pentru că este mai important să respect legea, nu mai accept să fiu aprovizionat cu o cantitate mare de produse, pe care eventual să o stochez undeva, din cauza faptului că trebuie să asigur acest cash-flow extraordinar…..Trebuie să învârți acest cash-flow în 7 zile”, a declarat Gerge Bădescu la o conferință pe teme de agricultură.

El afirmă că în loc să comande 100 kg, magazinul cumpără 50 kg, pentru că nu mai vrea să se angajeze la cantități mari de vânzare. Efectul: “producătorul respectiv nu mai poate să aibă producție mare și va trebui să facă stocuri”, susține Bădescu.

Conform darelor AMRC, la momentul actual, marile magazine lucrează cu circa 1.400 furnizori locali de fructe și legume. Tendința este de a lucra cu producători mari, precum și cu cei grupați în organizații puternice, pentru că este mult mai convenabil din punct de vedere logistic.

Agricultura românească este fragmentată, avem un număr mare de fermieri, dar dintre aceștia poate doar o minoritate se  poate califica la niște operațiuni comerciale de o anumită anvergură, în timp ce marea parte a celorlați are alte probleme cu care se confruntă și atunci trebuie găsite soluții adecvate pentru cei din această categorie, pentru că altfel vom risca să venim cu soluții care să își dovedească eficiența într-un anumit sector, generând nemulțumiri și împotriviri din partea celorlalți”, a precizat Bădescu.

România mai are un singur producător de îngrășăminte

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here