Cum trebuie să fie producătorii români dacă vor să lucreze cu marii retaileri? Deschiși la dialog, serioși, responsabili

0
- Reclamă -

Intrarea în marile rețele de magazine reprezintă pentru producătorii români o șansă de a-și crește bussiness-ul, după cum ei înșiși recunosc. Pentru cea mai mare parte însă, pare un lucru greu de atins, atât timp cât nu pot să asigure volume mari și calitatea cerută de retaileri. O șansă ar fi asocierea în grupuri de producători, ceea ce a și început să se observe, mai ales în partea de vest a țării.

Cum trebuie să arate producătorul ale cărui produse ar putea să intre pe rafturile marilor rețele de retail? Să fie deschis la dialog, serios și responsabil, a declarat Mircea Isvoranu, Manager Achizitii Departament Legume-Fructe, Carrefour, în cadru conferinței  „Legume – Fructe: Filiera dialogului între producători și retaileri”.

Carrefour organizează de două ori pe an întâlniri cu producătorii români pentru a identifica noi parteneri. În prezent, grupul lucrează cu circa 400 de producători locali de fructe și legume, care asigură la anumite produse până la 70%  din necesar.

Cel mai greu este în sezonul rece, când producția locală este destul de mică. Pentru a-și acoperi necesarul de legume, retailerii au încheiat parteneriate care vizează inclusiv sprijinirea producției. Un astfel de caz este cel al rețelei Mega Image, care lucrează în prezent cu 73 de producări care dețin peste 40 ha de solarii, comparativ cu 2015, când retailerul colabora cu producători care aveau doar 20 ha de solarii și puteau livra doar 6 produse.

Un cadru de discuții pentru 180 de participanți

Aproximativ 180 de persoane, reprezentanți ai marilor lanțuri de retail modern și Horeca, producători români de legume și fructe din întreaga țară și furnizori de soluții și produse pentru aceștia, au participat în data de 24 noiembrie 2016, la conferința cu tema „Legume – Fructe: Filiera dialogului între producători și retaileri”.

Cei patru speakeri din partea lanțurilor de retail – Mircea Isvoranu, Manager Achiziții Departament Legume-Fructe, Carrefour, Emil Ilin, Buying Manager Departament Fresh Food și Diana Dobre, Category Group Manager Fruits&Vegetables Mega Image România, Ionuț Parfente, Manager Achiziții Departament Legume-Fructe, Kaufland și Eugen Stirbu, Senior Buyer Departament Legume-Fructe, Profi Rom Food –, au prezentat audienței o serie de studii de caz, proiectele realizate în colaborare cu producători români de legume-fructe, standardele și cerințele specifice fiecărui proiect în parte.

- Reclamă -

Citește și: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale comandă la ASAS un studiu de piaţă pentru sectorul vitivinicol

Reprezentanții retailerilor au vorbit și despre investițiile realizate în platformele logistice dedicate, despre impactul acestor investiții în colaborarea cu producătorii, despre avantajele acestor colaborări, precum și despre deficiențele întâlnite cel mai des în colaborarea dintre cele două părți implicate.

 Sursă foto: www.retail-fmcg.ro

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.