Domeniile Ostrov și Naturelo: evoluție, investiții și producții

4
- Reclamă -

Aurel Ștefan, directorul comercial Domeniile Ostrov a vorbit într-un interviu pentru Banii.net despre evoluția afacerilor Naturelo și Domeniile Ostrov, dar și despre investițiile și producțiile celor două afaceri.

Domeniile Ostrov în 2022 a avut o mică creștere procentuală cu 8% față de 2021. O creștere pe gama de vinuri premium (54%), vinuri precum soiul Crâmpoșie. Ca valoare Domeniile Ostrov au peste 7 milioane de euro pe gama de vinuri și 8 milioane pe gama de conserve din legume și fructe.

”Pe gama domeniile Ostrov avem o realizare bună pe producția de struguri, peste 9 milioane de litri de vin procesați, un plus de 50% față de anul trecut, 2021, iar ca vânzare avem peste 3 milioane de sticle îmbuteliate”, spune Aurel Ștefan.

Vinurile Ostrov și premiile internaționale

Vinurile de la Domeniile Ostrov au primit numeroase premii internaționale. Aceste premii i-au ajutat, gamele premium precum: gama Legio (cu un cupaj de 3 vinuri seci: Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon și Merlot dar și un cupaj alb: Sauvignon Blanc & Chardonnay), gama Ritual și în plus Domeniile Ostrov au mai scos un vin roșu special pentru doritorii de carne roșie:  Black Angus.

”Deci am scos câteva game, într-adevăr premiile pe care noi le-am obținut  ne ajută. Lumea deja a început să le cunoască, să cumpere, avem și vânzări online și relații cu magazine pentru vânzările online, cu câțiva clienți, dar mai ales ne ajută că vinul a început să apară în restaurante”, relatează Aurel Ștefan.

- Reclamă -

Domeniile Ostrov sunt poziționați în primii 5 producători din România, cu 1200 de hectare de viță de vie cultivate, printre care 200 de hectare cu struguri de masă și 1000 de hectare cu soiuri de struguri pentru vin (Crâmpoșie, Fetească Regală, Sauvignon Blanc, Chardonnay sau Fetească Regală, Merlot, Carbenet)

Vinurile premium de mai sus nu se găsesc în retail, doar în magazine online, deoarece sunt vinuri exclusiv Horeca, deci se vând în magazinele online și în restaurante.

În retail se vând celelalte game de vinuri: gama NAIADA, brandul cel mai cunoscut de la Domeniile Ostrov, unde sunt peste 10 vinuri seci (Crâmpoșie, Fetească Neagră, dar și Sauvignon Blanc și un cupaj de rosé: Pinot Noir cu Fetească Neagră). Pe acestea le găsiți în supermarketuri (Lidl, Kauffland, Auchan, Cora), dar și în magazine locale și supermarketuri locale.

Citește și: Răzvan Fodor și Domeniile Ostrov: Întâlnire pe meleaguri Dobrogene

Investițiile făcute la Domeniile Ostrov  

”Noi deja am replantat în proporție de 100% toate cele 1200 de hectare, sunt deja replantate soiuri noi. Am investit în tehnologie, deja am achiziționat a doua linie de îmbuteliere și avem în plan să mai achiziționam încă o linie de îmbuteliere, undeva la 6-7 mii de sticle de îmbuteliat pe oră.

Evoluția producției de fructe și legume în 2022

La Ostrov pe lângă cele 1200 de hectare de viță de vie, există și hectare de livezi, unde se cultivă renumitele fructe: caise, piersici, prune de Ostrov etc. Aceste fructe se vând fresh dar și procesate, la fabrica de conserve din Caracal, sub brandul Naturelo. Din aceste fructe se face și compot, dar și gem și dulceața, iar anul trecut au fost procesate peste 1500 de tone de fructe.

Pe gama de conserve, aceștia procesează doar fructe și legume din România, iar legumele sunt din zona Olteniei, unde este și fabrica. Cultivă acolo, peste 200 de hectare de roșii, mazăre, fasole păstăi, ardei, etc.

Diferența dintre produsele Naturelo față de alte produse prezente pe piață

La fabrica de conserve din Caracal, sub brandul Naturelor, s-au produs peste 10 milioane de unități, conserve din legume și fructe: roșii (peste 100 de tone la hectar), mazăre (peste 6 tone la hectar), fasole galbenă (peste 10 tone la hectar).

”Noi vindem peste 4 milioane de borcane de mazăre verde, de grădină, peste 5 milioane de unități de roșii procesate sub diferite forme (cuburi, întregi, pasate). Compoturile din fructe sunt foarte apreciate și am avut o investiție bună. Anul trecut am investit o linie de îmbuteliere și producere a compoturilor fără sâmburii cu o investiție de peste un milion de euro”, adaugă directorul comercial Domeniile Ostrov.

Conform oficialului Domeniile Ostrov cererea pe producție în România este mult prea mare pentru materie primă. Anul trecut au avut o creștere valorică  la conserve de peste 75% valoric față de anul 2021, dar asta pentru că și-au mărit suprafețele cultivate, dar au adus și specialiști pe măsură, de exemplu: roșiile sunt cultivate de un specialist italian

Cu o producție de plus 50% și peste 9 milioane de litri în 2022, Domeniile Ostrov rămâne în primii 5 cei mai buni producători din România!

- Reclamă -

4 comentarii

  1. […] Aurel Ștefan, directorul comercial Domeniile Ostrov a vorbit într-un interviu pentru Banii.net despre evoluția afacerilor Naturelo și Domeniile Ostrov, dar și despre investițiile și producțiile celor două afaceri. Domeniile Ostrov în 2022 a avut o mică creștere procentuală cu 8% față de 2021. O creștere… Cititi mai multe aici: Domeniile Ostrov și Naturelo: evoluție, investiții și producții […]

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.