sâmbătă, 2 august 2025

Cele mai citite

Grupo Bimbo elimină complet coloranții artificiali până în 2026, inclusiv în România

Grupo Bimbo, compania mexicană care a preluat recent cele mai mari afaceri cu pâine din România, a anunțat că va elimina toți coloranții artificiali din întreg portofoliul său global până la finalul anului 2026. Decizia vizează inclusiv produsele distribuite în România, unde grupul a devenit principalul jucător din industria de panificație.

Anunțul survine într-un context mai larg de repoziționare a companiei ca furnizor de produse „curate” și cât mai naturale. Potrivit CEO-ului Rafael Pamias, 99% din produsele de consum zilnic – pâine, chifle, tortilla, covrigi sau brioșe englezești – sunt deja lipsite de arome și coloranți artificiali. Aceste categorii însumează circa 50% din vânzările nete globale și peste 70% din cele din Statele Unite.

Vezi și ANPC: Pâinea neambalată nu constituie un vector de răspândire a coronavirusului

„Până în 2026, toate produsele noastre vor fi fără coloranți artificiali. Iar până în 2030 ne propunem ca 100% din produsele noastre de patiserie și gustări să fie preparate cu rețete naturale”, a declarat Rafael Pamias.

- Publicitate -

Expansiune masivă în România

În primăvara acestui an, Grupo Bimbo a preluat și Karamolegos Bakery România, prin Vel Pitar SA, într-o tranzacție autorizată de Consiliul Concurenței. Fabrica achiziționată are o capacitate de producție de aproximativ 50 de tone pe zi. Această achiziție se adaugă preluării Vel Pitar în 2023, afacere care include și brandul „Boierească” – cea mai vândută pâine din România.

Vezi și Câtă pâine e sănătos să mănânci într-o zi?

Surse din piață estimează că valoarea totală a tranzacțiilor realizate de Bimbo în România se apropie de 200 de milioane de euro.

Obiectiv: fiecare magazin din țară

Conform planurilor publice ale grupului, mexicanii urmăresc ca cel puțin un produs al lor să fie prezent în fiecare magazin din România. Sunt planificate investiții masive, inclusiv în noi fabrici, iar România ar urma să devină un hub regional de producție și distribuție.

Precedente în alte țări

Grupo Bimbo a aplicat aceeași strategie de eliminare a coloranților artificiali și pe alte piețe mari, cum sunt SUA, Mexic sau Spania, odată cu lansarea campaniilor de „clean label” (etichetă curată). Compania este recunoscută pentru investițiile constante în modernizarea rețetelor și adaptarea la cerințele consumatorilor preocupați de sănătate.

- Publicitate -

Cu 214 fabrici, 1.600 de centre de vânzare și peste 3,3 milioane de puncte de desfacere, Grupo Bimbo este prezent în 34 de țări de pe patru continente și produce peste 10.000 de articole de panificație.

- Publicitate -

un comentariu

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles