KropApp este o soluţie informatică gândită pentru agricultura din România, fiind prima aplicaţie care integrează cererea şi oferta de transport în domeniul agriculturii. Ea le permite fermierilor, procesatorilor şi comercianților de cereale să descopere, cele mai bune tarife din piaţă, iar transportatorilor să îşi poată aloca resursele în cel mai eficient mod posibil.
Atât comenzile clienţilor cât şi ofertele de preţ ale transportatorilor sunt actualizate în timp real şi pot fi modificate în orice moment de către utilizatori. Sistemul este flexibil, permiţând fermierului să aleagă unul sau mai mulţi transportatori pentru o comandă, la tarifele pe care fiecare dintre aceştia le-a oferit.
Soluţia informatică a fost concepută şi dezvoltată de Bogdan Popescu şi Alin Stanciu.
„KropApp oferă această platformă de licitaţii online în care, la cererilor de transport ale clienților (fermieri, procesatori sau traderi de cereale) le răspund în mod transparent ofertele transportatorilor, la cele mai mici preţuri pe care piaţa le poate oferi în acea perioadă. Sistemul pe care noi l-am gândit va genera o alocare eficientă a resurselor de transport din agricultură şi, corespunzător, va creşte atât profitul clientilor, cât şi al transportatorilor. Interfaţa este uşor de folosit, utilizatorii fiind în permanență în contact cu piaţa prin sistemul de notificări, atât în versiunea desktop cât şi în versiunile mobile“, a declarat Bogdan Popescu, cofondator al acestui proiect.
Utilizatorii sunt exclusiv persoane juridice, iar pentru crearea unui profil valid este nevoie de CIF al companiei, atât pentru clienți, cât şi pentru transportatori. Pentru a descărca aplicaţia KropApp aceştia trebuie să deţină un smartphone Android (Play Store) sau un iOS (App Store).
KropApp pregăteşte şi alte surprize
După lansare, procesul de dezvoltare a KropApp va continua. Platforma va oferi conturi detaliate de prezentare pentru fiecare utilizator şi două module operaţionale. Unul dintre module va monitoriza execuţia comenzilor în timp real şi va furniza pieţei detalii despre trafic şi timpi de aşteptare în locaţiile importante ale comerţului cu cereale.
Al doilea modul va furniza servicii de back office pentru gestiunea logisticii proprii sau închiriate, eliberând organizaţiile de o importantă presiune operaţională, în special în timpul campaniilor agricole.
Mai mult, va fi introdusă şi opţiunea de review, care va ajută utilizatorii să se orienteze spre cei mai buni fermieri, dar şi transportatorii, în baza calificativelor acumulate de la ceilalți parteneri cu care au colaborat.