În România este destul de greu să pui pe picioare o afacere în legumicultură și cu atât mai mult să te menții pe piață, spune Marin Hagiu, un legumicultor din Adunații Copăceni, care lucrează de aproape 17 ani cu rețeaua Carrefour. El a pornit de la un papuc, cum îi place să spună, iar acum a ajuns să dețină vreo 20 de solarii care se întind pe circa 12500 mp, fiind unul dintre cei mai importanți furnizori de legume – salată, usturoi, ceapă verde, toate verdețurile care sunt pe piața din România. O evoluție spectaculoasă, care de datorează în mare parte și relației cu retailerul.
Din păcate, astfel de exemple sunt destul de puține, în condițiile în care producția internă de legume nu este susținută de stat, iar interesul tinerilor pentru această activitate este scăzut. Un alt motiv pentru care mulți se țin departe de sector este și faptul că nu există asigurări pentru culturile de legume la principalele riscuri, iar producătorii depind în continuare de capriciile vremii. Hagiu, de exemplu, în acest an, a trebuit să înlocuiască folia de la solarii, distrusă de grindină, ceea ce a însemnat costuri de circa un miliard de lei vechi. Iar cu astfel de situații legumicultorii se confruntă mai tot timpul.
Citește și: Sărbătorile de iarnă şi lupta împotriva invaziei de plastic
’’Dacă nu ai dragoste de pământ și pentru legumele pe care le produci, este greu să reușești. Dacă nu pierzi, nu ai cum să câștigi. Sunt zile în care pierzi, dar și zile în care câștigi. Totul este să mergi mai departe”, a declarat Hagiu în cadrul unei conferințe.
El a tras și un semnal de alarmă cu privire la viitorul acestui sector în țara noastră, în condițiile în care tinerii sunt prea puțin atrași să muncească în legumicultură.
Sursă foto: www.capital.ro