Nou front în războiul împotriva junk food

0
junk food
Foto credit: Pixabay (caracter ilustrativ)
- Reclamă -

Lovitură dată industriei publicitare în războiul împotriva junk food.

Concret, spoturile comerciale TV care promovează mâncarea nesănătoasă ar putea fi interzise în Marea Britanie înainte de ora 21.

Nu de puține ori, publicitatea a fost blamată pentru promovarea unor obiceiuri nesănătoase, nocive într-un fel sau altul societăţii. Este și cazul celebru al reclamelor la ţigări şi produse din tutun, interzise reţelelor de televiziune şi radio-difuzorilor americani încă din 1970.

Cu toate acestea, brandurile care se ştiu cu musca pe căciulă au găsit mereu portiţe de scăpare, ocolind fel de fel de restricţii care le-au fost impuse de-a lungul timpului.

Despre junk food se vorbeşte de multă vreme. Nu este un secret faptul că între alimentaţie şi starea de sănătate există o legătură strânsă, iar obezitatea a devenit un fenomen de mare amploare la nivel mondial. Asta pe lângă problemele mai puţin evidente care apar odată cu consumul excesiv de alimente nesănătoase.

În Marea Britanie, Guvernul vrea să pună piciorul în prag şi să restricţioneze intervalul orar în care reclamele la junk food pot fi difuzate la televizor. Acestea ar urma să fie acceptate pe micile ecrane doar noaptea, după ora 21:00. Noile reguli vizează şi publicitatea online.

Propunerea nu a fost primită cu braţele deschise de toată lumea, nici măcar de militanţii împotriva alimentelor nesănătoase, care susţin că măsurile sunt prea laxe pentru a avea un efect real asupra nivelului de obezitate ridicat din Marea Britanie, scrie The Guardian.

- Reclamă -
- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.