Piața dictează producția. De la cereale eco, la sfeclă roșie

0
aurel-petrus_b-productie-eco
- Reclamă -

În ultima vreme, auzim de tot mai multe cazuri de fermieri care și-au schimbat strategia de business în căutarea profitului. Au renunțat la culturile tradiționale și s-au apucat de altceva, în unele cazuri chiar nișe de piața. Un astfel de caz este cel al cunoscutului fermier Aurel Petruș, administratorul Auger Petruș din localitatea Ștefan cel Mare, judetul Calarasi care lucrează în sistem ecolgic circa 1.000 hectare. În acest an, Petruș a făcut o schimbare radicală în activitatea sa, cultivând pentru prima dată legume certificate eco la solicitarea unui partener din Spania. Mai precis, în 2017 a pus sfeclă roșie, o cultură de care nu știa mai nimic înainte de a se apuca de treabă, iar la final de campanie a avut surpriza să descopere că de fapt aceasta a fost și cea mai profitabilă în acest an, chiar și peste cele vegetale. Acum se declară mai mult decât fericit de faptul că a luat decizia, ce-i drept la solicitarea unui partener din Spania căruia i-a și livrat 350 de tone de sfeclă roșie, și are planuri ambițioase pentru 2018, când vrea să mărească semnificativ suprafețele.

După ce ani de-a rândul a cultivat cereale eco, în momentul de față Petruș se gândește serios să se dezvolte și pe legumicultura eco, încurajat fiind de rezultatele din primul an de activitate. Iar pentru producătorii care încă se feresc să facă acest pas, să treacă la legumicultura eco, el spune că dacă ești serios și faci lucrurile cum trebuie nu ai cum să nu reușești.

 

Citește și:  Un nou utilaj inovativ pentru îngrijirea pomilor își face loc pe piața românească

 

Nu este singurul caz în care economia de piață se face simțită în strategia de business a celor care lucrează în agriucltură. Chiar și stațiunile de cercetare, despre a căror situație financiară precară nu mai vorbim, s-au adaptat economiei de piață. Stațiunea de cercetare de la Dăbuleni, de exemplu, are cultivate 3 hectare de cartof dulce, producția fiind livrată în marile magazine din țară, inclusiv în rețeaua Lidl. Iar succesul pe piață este încurajator…

Sursă foto: www.agroinfo.ro

- Reclamă -
- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.