joi, 10 iulie 2025

Cele mai citite

Pe fondul discuțiile despre plafonări de prețuri la raft, Mega Image și Kaufland fac profituri frumoase

Marii retaileri din România sunt și mari lanțuri de profit. Evident că o plafonare a prețului la raft este o măsură necapitalistă, absolut inutilă și chiar nefastă pentru economie. Guvernul nu reușește să reducă semnificativ inflația, lovește în producători, iar retailerii fac profituri frumoase.

În timp ce rețeaua de supermarketuri Mega Image a avut în 2024 afaceri de 9,8 miliarde lei, în România, și un profit net de 218,6 milioane lei, Kaufland anunță pentru anul trecut afaceri de 18,3 miliarde lei și un profit net de 864,8 milioane lei.

Ambele companii au avut în 2022 afaceri mai mici și profituri pe măsură. Mega Image atinsese în 2022 cifra de afaceri de 8,7 miliarde lei și un profit de 139,6 milioane lei, iar Kaufland 16 miliarde lei și un profit 884,3 milioane lei, dar cu un provizion mult mai mare.

Ahold Delhaize deține în România rețeaua Mega Image, care numără aproape 1.000 de magazine.

- Publicitate -

La finele lunii octombrie 2023, Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, pentru suma de 1,3 miliarde euro.

Cumulat, afacerile Mega Image și Profi (11,7 miliarde lei) se ridică la aproximativ 20,4 miliarde de lei.

Lidl stă la fel de bine

Ce mai mare rețea de magazine din România, Lidl a anunțat deja că a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei net, cu un profit net de aproximativ 1 miliard de lei.

Vezi și Afacerile lanțului de magazine Lidl în România au crescut în 2023

Rata de profitabilitate pentru anul calendaristic 2023 este 4,7%, în scădere față de anul anterior (5,3%), când cifra de afaceri a a fost de peste 18,5 miliarde lei, iar profitul net, de aproape 1 miliard de lei.

- Publicitate -

Coagularea pieței de retail din România poate duce la o situație de oligopol care face rău atât consumatorilor, cât și mediului de afaceri local. Producătorii din România care se plâng oricum de faptul că sunt scoși de la raft de marii retaileri sau ca aceștia iau mare parte a profitului.

- Publicitate -

un comentariu

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles