Un distribuitor de inputuri își face loc pe piață cu uleiul de rapiță și soia presat la rece

0
- Reclamă -

Compania Dachim din Turda, cunoscută în principal datorită business-ului constând în distribuția de inputuri, și-a făcut intrarea pe piața uleiurilor presate la rece, în urmă cu doi ani, perioadă în care a reușit nu doar să pătrundă în marile rețele de retail din România, ci să și obțină un premiu important la Bruxelles. În luna mai, Dachim a obținut o nouă certificare pentru uleiul de rapiță presat la rece și uleiul de soia de primă presă, care au primit distincția Superior Taste Award 2016 with 2 Golden Stars, spune Dan Tudor Felea, directorul general al companiei.

La momentul actual, uleiurile Elixir sunt prezente în lanțuri precum Auchan, Kaufland, Cora sau Penny Market, obiectivul declarat pentru perioada următoare fiind extinderea prezenței pe acest segment. Uleiurile se folosesc în general pentru salate, tinerii fiind cei mai atrași de un astfel de produs, în condițiile în care în România prăjelile ocupă încă un loc important în alimentație pentru multă lume.

Dan Felea spune că a ales metoda presării la rece pentru fabricarea uleiurilor deoarece procesul natural de presare la rece nu privează sămânța de vitamine importante, minerale sau uleiuri esențiale, astfel încât uleiul rezultat este proaspăt, plin de savoare și are puterea nutritivă similară cu cea a sămânței integrale.

Un atu în plus este și faptul că Dachim își asigură materia primă din resurse proprii. În acest an, de exemplu, din suprafața de circa 2.000 ha administrate de companie, 440 ha au fost semănate cu rapiță, 140 ha cu soia și 173 ha cu floarea soarelui.

Unitatea de producție se află în localitatea Mihai Viteazu din Cluj, iar investiția este realizată cu bani europeni, fiind parte a unui proiect mai amplu, în valoare de 1,3 milioane de euro.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.