6 tone de pește vândute grație unui anunț pe Facebook

2

O cherhana din satul Jurilovca a vândut şase tone de caras, în urma unui anunţ postat pe o reţea de socializare, apelul online fiind singura modalitate pentru vânzarea capturilor de pescarii din zonă.

Preţul unui kilogram de caras a fost de 2 lei, unul dintre cele mai mici, iar supraproducţia este considerată normală în contextul în care sezonul de pescuit este în plină desfăşurare.

“În urma anunţului am vândut, duminică, şase tone de peşte”, a precizat administratorul cherhanalei, Cătălin Balaban.

El a mai spus că punerea în practică a unui sistem de trasabilitate care să identifice locul şi ziua în care a fost capturat un peşte ar ridica preţul unui kilogram şi ar scădea posibilitatea repetării acestor situaţii.

Citește și Moment de cumpănă pentru sectorul de creștere a porcilor din România: Primul caz de pestă porcină africană

“Din cauza importurilor anumitor specii de peşti din statele membre UE, caras, din Grecia şi Bulgaria, crap şi somn, din Italia, Spania şi mai nou Cehia, plătică din Polonia, specii valorificate în pescării ca fiind de provenienţă din Deltă, preţul peştelui autohton a scăzut dramatic, ajungându-se chiar în situaţia în care cherhanalele refuză speciile capturate de pescari”, a afirmat Balaban.

În statele europene, trasabilitatea peştelui se realizează la piaţa de peşte sau la bursă, acolo unde se aplică etichete pentru fiecare produs.

“Noi încercăm să facem un program de trasabilitate. Adică, peştele pleacă de la o cherhana, pui IOS-ul şi afli cine l-a pescuit. Avem programul, dar este nevoie de sprijinul Ministerului Agriculturii pentru a-l pune în practică”, a declarat recent, în timpul unei întâlniri cu pescarii, administratorul sucursalei tulcene a Casei Unirea, Dragoş Gavrilă.

Printre avantajele aplicării sistemului de trasabilitate se numără creşterea veniturilor pescarilor şi garanţia unui produs de calitate pentru cumpărători.

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here