Corina Oprişiu, Avis 3000: ”A fi sănătos înseamnă a mânca bine şi local“. Grupul Avis 3000 care deține un complex avicol integrat care produce carne de pui şi ouă, a ajuns la propria reţea de 28 de magazine de proximitate, situate în judeţele Hunedoara şi Alba. Aparținând familia State din Hunedoara, Avis a anunțat că a deschis magazine în pandemie, în 2020.
Produsele Avis se vând în rețeaua proprie, acolo unde se găsesc încă peste 400 de alimente produse locale. Legume şi fructe se găsesc doar vara şi în unele magazine: „Găsim produse din zonă“.
”Suntem prezenţi într-o singură reţea de comerţ modern. În Hunedoara şi Alba avem lanţul nostru de magazine «Produs în Hunedoara» şi, pe lângă produsele proprii, comercializăm şi alte produse alimentare din judeţ. A fost foarte greu să penetrăm piaţa şi să ne obişnuim clienţii să consume produse locale, dar, acum, consumul creşte de la o zi a alta“, a spus Corina Oprişiu, director executiv al Avis 3000.
Vezi și Credit sindicalizat de 427 milioane lei pentru Grupul Carmistin
„Avem 28 de magazine proprii, am mai deschis şi în pandemie unul, dar ne lovim de chirii mari şi de multă birocraţie, însă cu efort reuşim“, a mai spus managerul.
Corina Oprişiu crede că în fiecare judeţ din ţară este nevoie de un comerciant cu capital autohton sau chiar doi, care să colecteze şi să vândă marfă de la mici producători sau întreprinzători din judeţ. „În urmă cu 5-6 ani, ponderea produselor locale ajungea la 5-6% din cifra de afaceri, iar acum este 40-45%.“
Grupul Avis 3000 deţine două ferme de găini ouătoare crescute liber, de câte 100.000 de capete, o hală de creştere a găinilor ouătoare şi trei ferme pentru creşterea puilor de carne, ce au o capacitate totală de 1,2 milioane de pui. „Compania noastră şi-a autorizat oul ca produs montan, însă, în supermarketuri nu putem vinde oul ca produs montan, pentru că nu asigura o cantitate necesară pentru toată ţara“, a explicat Oprişiu.
Corina Oprişiu spune că este nevoie de stimuli şi coerciţie şi că „avem nevoie de educaţie alimentară în educaţia copiilor noştri“. ”A fi sănătos înseamnă a mânca bine şi local“, a întărit Corina Oprişiu.
Avis 3000 a avut în 2020 o cifră de afaceri de 45 de milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, şi un profit net de 0,5 milioane de lei.