Modelul Agroland ar putea prinde teren la nivel regional

0
- Reclamă -

După ce a ajuns să dețină cea mai mare rețea de magazine agricole din România, compania Agroland își face planuri de extindere la nivel regional. Primele ținte: Polonia și Ucraina, două piețe importante pentru Europa, cu un potențial uriaș de creștere. Nu a fost o decizie neapărat planificată, ci pur și simplu așa s-a întâmplat, după cum spune Horia Cardoș, fondatorul Agroland. Mai precis, modelul de business Agroland a devenit cunoscut în cele două țări, existând interes pentru acest gen de afacere. De aici și până la primul contact n-a mai fost decât un prim pas.

„Vrem să ducem modelul Agroland, partea de retail și distribuție și pe aceste piețe. În 2016, este un fel de training, dar din 2017 vrem să facem bani serioși”, declară Cardoș.

Obiectivul pentru cele două piețe este atingerea unei cifre de afaceri de circa un million de euro pe an și o cotă importantă de piață. Patronul Agroland nu-și propune să devină lider pe aceste piețe, ci mai mult un jucător important.

13256067_1021711437897657_4626985709393006878_n

‘’Supermarketuri’’ Agroland pentru fermieri

Agtoland a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 22 milioane de euro, pentru acest an fiind preconizat un ritm d ecreștere de 15%. Cea mai importantă parte a businessului constituie retailul, reprezentat de o rețea de magazine care include 260 unități, unde mici fermieri pot găsi tot ceea ce au nevoie pentru o activitate la țară, de la pui de o zi, furaje, până la pomi sau trandafiri.

Anul trecut, Agroland și-a făcut intrarea și pe segementul vânzării de piese, accesorii și consumabile pentru mașini agricole, o divizie care ar urma să acopere aproximativ 10% din bussines-ul firmei în următorii ani.

- Reclamă -

Un obiectiv important pentru perioada următoare, este extinderea suprafeței de vânzare pentru un număr de circa 20 de magazine ale rețelei. Practic, Cardoș a renunțat la extinderea rețelei, preferând varianta măririi suprafeței unităților care au înregistrat cele mai mari vânzări (200.000 de euro).  Se va ajunge astfel de la suprafețe de 30 mp, la peste 100 mp si chiar 500 mp cum este cazul unității de la Craiova. Magazinele de acest tip vor purta numele de Agroland Mega.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.