Agroserv Măriuţa a raportat pierderi de 1,37 milioane lei

2
- Reclamă -

Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 29,5 milioane de lei în primul semestru din 2022, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la o pierdere de 1,37 milioane lei, de la un profit net de 598.822 lei în prima parte a anului trecut.

 

”Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 29,5 milioane de lei în primul semestru din 2022, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti a închis prima jumătate a anului cu o pierdere netă de 1,4 milioane de lei pe fondul provocărilor întâmpinate, precum inflaţia şi creşterea preţurilor la energie care au condus la majorarea cheltuielilor din exploatare”, anunţă compania.

Veniturile din exploatare au urcat cu 10%, la 51,97 milioane lei.

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri a atins valoarea de 19,3 milioane de lei, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri totală în prima jumătate a anului.

„Anul 2022 este unul foarte dificil pe toate planurile afacerii noastre din cauza mai multor provocări cu impact semnificativ asupra activităţii pe care o desfăşurăm, precum războiul din Ucraina, inflaţia, creşterea preţurilor la energie şi combustibil, dar şi lipsa precipitaţiilor. Toate aceste elemente au generat un impact direct asupra tuturor jucătorilor din piaţă, în special o scădere a vânzărilor de lactate, precum şi creşteri de preţuri pentru toate inputurile fabricii şi fermei. Totuşi, privim cu optimism a doua jumătate a anului datorită eliminării restricţiilor legate de pandemie, coroborate cu revenirea la birou şi la şcoală în format fizic, ceea ce va contribui la creşterea cererii pentru produsele noastre, inclusiv cele lansate anul acesta”, a declarat Mădălina Cocan, director general, Lăptăria cu Caimac.

- Reclamă -

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 3,6 milioane de lei

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 3,6 milioane de lei în primele şase luni din 2022, în urma cultivării unei suprafeţe de aproape 2.600 ha. Până la finalul lunii iunie 2022, compania a înregistrat o producţie totală de 6,8 mii de tone, din care cultura de grâu a reprezentat 34% din această producţie, cea de secară însilozată, 38%, iar lucerna însilozată, 23%.

Veniturile din zootehnie au înregistrat o valoare de 6,6 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, 5,5 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, 1,2 milioane de lei. În primul semestru din 2022, producţia totală de lapte a fost de aproape 7,1 milioane de litri, o creştere cu 2% comparativ cu primele şase luni din 2021. Prin urmare, producţia medie în primul semestru din 2022 a fost de peste 39 tone pe zi. Fabrica a utilizat mai mult de jumătate din producţia de lapte a fermei.

În prima parte a anului 2022, Agroserv Măriuţa a deschis o nouă unitate de producţie construită din fondurile obţinute din emisiunea de obligaţiuni MILK25E, care deţine liniile de producţie de brânzeturi şi unt. Linia de producţie brânzeturi poate realiza brânzeturi (pastă moale, pastă tare, brânzeturi proaspete cremoase, brânzeturi cu mucegai nobil) şi caşcavaluri (caşcaval din lapte pasteurizat şi nepasteurizat, pastă moale şi semi-moale, pastă semi-tare, caş maturat, etc.).

„Unul dintre principalele aspecte pozitive înregistrate în primul semestru a fost faptul că brânzeturile au avut o evoluţie bună, tendinţă care a continuat şi după încheierea perioadei de raportare, în lunile iulie şi august. În plus, untul a fost bine primit în piaţă şi vânzările din lunile de vară sunt peste aşteptări. În lunile şapte şi opt am înregistrat vânzări încurajatoare, un semn pozitiv având în vedere că perioada de vară coincide cu o scădere a vânzărilor de produse lactate, la care se adaugă şi inflaţia încă ridicată. Prin urmare, faptul că nu am pierdut clienţi şi am înregistrat o evoluţie pozitivă ne oferă încredere pentru toamnă, sezonul principal al lactatelor. De asemenea, precipitaţiile şi stabilizarea preţurilor înregistrate în ultima lună ne oferă perspective pozitive pentru perioada următoare,” a adăugat Mădălina Cocan.

Procesatorii au colectat cu 3.9% mai puțin lapte de la producători în 2022

Având în vedere perspectivele pozitive prognozate pentru a doua jumătate a anului, Agroserv Măriuţa îşi menţine bugetul stabilit pentru 2022, aprobat în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor din aprilie 2022. Astfel, pentru acest an, compania a bugetat o cifră de afaceri totală de 94 de milioane de lei şi un profit net de 2,7 milioane de lei.

Agroserv Măriuţa este listată pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piaţă de aproximativ 74 milioane de lei.

- Reclamă -

2 comentarii

  1. […] Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 29,5 milioane de lei în primul semestru din 2022, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la o pierdere de 1,37 milioane lei,… Cititi mai multe aici: Agroserv Măriuţa a raportat pierderi de 1,37 milioane lei […]

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.