”Alege oaia”: consumul de carne a crescut cu 104%

5
- Reclamă -

Consumul de carne de oaie a crescut cu 104% după campania ”Alege oaia”, a anunţat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea.

Ministrul a arătat că prin programul „Lâna” au fost colectate peste 6.000 de tone de lână, cea mai mare parte din cantitate ajungând la export. „A crescut consumul (de carne de oaie n.r.). 104% creşterea consumului de carne de oaie în România şi creşterea interesului pentru a valorifica toate produsele de la oaie. A se vede programul ‘Lâna’. Până în anul 2017, 70% din cantitatea de lână a ţării fie că era abandonată, fie că i se dădea foc. Acum, niciun fir de lână nu rămâne pe câmp pentru că sunt interesaţi prin programul pe care l-am dat ţării. (…) Guvernul a aprobat bani serioşi pentru susţinerea acestui program, acum în ţară sunt 28 de centre de colectare a lânii. Până la această dată s-au luat peste 6.000 de tone de lână, iar din această cantitate peste 5.000 de tone s-au livrat la export. Nu e bine să o livrăm la export, dar nu avem soluţie la această dată, pentru că preţurile sunt mici. Motiv pentru care, în paralel cu acest proces de colectare a lânii în depozite şi valorificarea ei, facem linii de prelucrare privind pregătirea, spălarea lânii, în aşa fel încât preţul să crească. Acum preţul la lâna la Ţurcană este undeva în jur de doi lei şi chiar mai puţin, funcţie de calitate, la merinos ajunge la patru lei pe kilogram. În condiţiile în care facem acest proces de spălare şi apoi de valorificare superioară, preţul creşte, câştigul de asemenea, interesul se dezvoltă”.

Declarațiile au fost făcute cu ocazia unui eveniment care a avut loc la Slatina.

Citește și:20 de purcei din rasa Mangaliţa au ajuns în Mureş

- Reclamă -

5 comentarii

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.