Crama Tata și Fiul încearcă să-și facă loc în retail

0
Crama Tata și Fiul, Radu Costel Apostol
- Reclamă -

Chiar dacă nu este de mult prezentă pe piață, primele vinuri erau scoase undeva prin 2007, Crama Tata și Fiul din Focșani a reușit să câștige nu doar aprecierea iubitorilor de vinuri, cât și a specialiștilor din domeniu. De altfel, nu există concurs de vinuri la care să fi participat și să nu primească cel puțin o medalie, după cum se laudă Radu Costel Apostol, vinificatorul companiei. Ultima, este un argint câștigat recent la Vinvest pentru o Fetească Neagră 2014 sec Nicorești, un vin care are în palmares trei medalii deja.

Crama Tata și Fiul este o afacere de familie

Crama Tata și Fiul 3

Tatăl se ocupă de vie (Costel Apostol), iar băiatul (Radu Costel Apostol) de partea de vinificație – ale cărei începuturi datează din 2005. Atunci erau plantate primele suprafețe de vie în Vrancea și se achiziționau parcele de vie bătrână, replantate ulterior cu ajutorul fondurilor europene. Plantația s-a tot dezvoltat an de an, ajungând în prezent la 125 ha pe rod, urmând ca alte 15 ha să intre pe rod în 2020. Soiurile sunt atât locale – Fetească Regală, Fetească Albă, Tămâioasa Românească, Fetească Neagră, cât și internaționale –   Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Riesling și Cabernet Sauvignon.

Producția se ridică la circa 1,5 milioane de litri de vin pe an, cantitate suficientă pentru a permite intrarea în retail, susține Radu Apostol. De altfel, anul 2016 se prefigurează a fi un moment important pentru companie, obiectivul fiind pătrunderea în marile rețele de retail cu cele trei game noi – Tata și fiul, Labirint și Hotar, precum și în magazinele specializate, după cum povestește vinificatorul. Anterior, cea mai mare parte a producției era livrată vrac către cramele mari și doar 10-15% îmbuteliată și livrată unor distribuitori mici. În prezent, compania încearcă să acopere toate segmentele de preț, de la medium plus, medium, până la entry level.

Un obiectiv important pentru perioada următoare, este și accesarea fondurilor europene în vederea modernizării și mecanizării activității, în condițiile în care devine tot mai dficilă asigurarea forței de muncă.

O piață locală dezordonată

- Reclamă -

Crama Tata și Fiul

Despre piața locală, Radu Apostol spune că este foarte dezordonată, cu observația că ușor-ușor vinurile de calitate încep să fie apreciate. În România, însă, pentru o mare parte a consumatorilor prețul încă primează, motiv pentru care vinurile medii și low ca preț au cea mai mare pondere în piață.

Românii mai de lucru și în ce privește educația. Dacă în afară vinurile roșii sunt foarte căutate, la noi ponderea este 70% vin alb și doar 30% – roșu. Se dezvoltă însă, chiar dacă încet, și segmentul vinurilor rose.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.