Dacia Dokker şi trei argumente pro

0
Dacia Dokker Stepway

Când am anunțat în redacție că iau la test Dacia Dokker am văzut două tipuri de atitudini: primul tip era aprobator, adica cei din tagma asta doreau să afle câte ceva despre cum este un Dokker, iar al doilea sub tip de atitudine se înscriau cei care nu voiau nici măcar să audă de “un Logan ca un dulap”.

Dacă in cazul primului tip de atitudine nu am ce comenta înainte de a merge cu mașina, atunci în cei de-al doilea caz am de spus din prima câte ceva. Și nu vorbesc aici de patriotisme de genul: “Frate, e mașină româneasca, ce te strâmbi!”.

dacia dokker home

Vreau să spun ca Dacia Dokker e un “dulap” pentru ca asa au vrut-o producătorii și așa o vor clienții, proprietarii de astfel de mașini capabile să transporte tot felul de mărfuri, dar si oameni, în condiții mai chiar decente – și asta o spun acum, după ce am mers cateva sute de km cu mașina de test.

3 argumente pro Dacia Dokker

dacia dokker stepway spate

Plină cu 5 adulți plinuți sau încărcată de marfă, Dacia Dokker trebuie să tragă bine și să consume decent. Ei bine, motorul arhicunoscut al celor de la Dacia, cel diesel (dCI) de 1,5 litri și 90 Cp, deși a consumat mai mult decât scrie la carte (4,9 litri/100 de km), mai precis a depășit ușor 5 litri, rămâne economic și răspunde bine dacă ai nevoie să și tragă de mașină, chit că vrei să urci pe Posada și să nu se facă coadă în spatele tău, fie că vrei să mai și depășești adormiții de pe șosea. Asta în condițiile în care ești cât de cât încărcat. Iată și primul argument pro Dacia Dokker.

dacia dokker consum

Să revnim la cei 5 adulți plinuți care pot ajunge într-un van Dacia. Ei bine, știm asta de ani buni, de la Logan, ei au loc beredchet în mașină, și pe deasupra pot fi și înalți. Faptul că mașina nu are o formă aerodinamică, scopul său scuzând aici forma, o face neclaustrofobică pentru pasageri, chiar dacă aceștia sunt peste media de înalțime.

O senzație plăcută, chiar și dacă ești pe locurile din spate, o oferă călătorului cu Dokkerul suspenisa mașinii. Aceata, pregătită pentru momentele în care mașina e încărcată, e mai dură.

Faptul că Dacia Dokker face bine față situației bivalente de mașină de pasageri și mașină de cărat marfă, este un al doilea argument pro pentru ea. Unde mai pui şi că motorul diesel (dCI-ul) şi cutia de viteze în 5 trepte sunt extrem de permisive, sunt de-a dreptul indulgente cu şoferul care poate fi ori pe gânduri, ori, în cel mai rău caz, cu telefonul la ureche.

Poţi citi şi Dacia Duster, bună la oraş sau la ţară

Acum, ajunși în fața celui de-al treilea argument pro, vreau să amintesc despre faptul că un Dokker poate primi și pachetul Stepway, cel făcut celebru de mai micul Sandero. Scump, dar “estetic” valoros. Evident, pentru cei care vor şi îşi permit astfel de neconformităţi în comportament.

interior dacia dokker
interior dacia dokker

Dar argumentul pro nu este despe pachetul Stepway. Este despre posibilitatea ca o maşină de marfă sau pasageri, mai ieftină decât concurenţa, să poată oferi clientului detalii precum navigaţie la interor, senzori de parcare pe bară, motor turbo pe benzină, vorbesc aici de TCe-ul 1,2 litri şi de 115 Cp, sistem Isofix de fixare a scaunelor pentru copii pentru 3 locuri pe rândul 2 de scaune etc.

Dacia Dokker
Dacia Dokker

Acum, sigur că Dacia Dokker nu e nici Fiat, nici Volkswagen, maşini pentru care românii se înghesuie mai ales când vine vorba de variante second hand. Dar, Dacia Dokker este o maşină pe care ar trebui să o ia în calcul fiecare mic întreprinzător, mai ales că, bine exploatată, maşina merge şi la piaţă şi la munte, în weekend.

dacia dokker consola led

Dacia Dokker se vinde începând cu 9.250 de euro

Dacă ai nevoie de o maşină de transport care să ducă din punctul A în punctul B cam 500 de kg de marfă şi te bate gândul să te duci pe pagina Dacia, trebuie să ştii următoarele: o Dacia Dockker costă de la 9.250 de euro, e drept, cea în dou uşi, albă şi fără proiectoare de ceaţă, dar poate depăşi chiar şi 14.000 de euro. Mai multe pe site-ul Dacia.

Oricum, cel mai puternic propulsor prezent sub capota unei Dacia Dokker este TCe-ul de 1,2 litri, un motor ajutat de un turbocompresor, suplu şi silenţios. Dar despre acesta vom vorbi într-un alt articol.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here