Puiul Rustic Agroland se îndreaptă spre afaceri de 100 milioane de lei

0
- Reclamă -

Compania Agroland, care detine cea mai mare retea de magazine agricole din Romania, si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de peste 100 milioane de lei, fata de 86 milioane de lei, anul trecut, cresterea fiind obtinuta pe fondul deschiderii de noi magazine, in ciuda contextului dificil de piata, a declarat la Indagra Horia Cardos, fondatorul retelei. In ultimii cinci ani, Agroland a inregistrat o crestere anuala de 20%. Cea mai importanta parte a businessului reprezinta retailul (reteaua de magazine a ajuns la 260 unitati, in prezent).

Cardos spune ca 2015 a fost cel mai dificil an din ultimii 15, deoarece cererea de pui de o zi din partea fermierilor a fost redusa in primavara, din cauza ploilor si a frigului. Ceva probleme au fost si in ce priveste abatorizarea puilor, ceea ce a condus la o discontinuitate in aprovizionarea marilor magazine.

’’Am avut discontinuitate pe relatia cu abatorul de la Bocsa, care nu a putut sa lucreze la nivelul pretentiilor noastre, Puiul Rustic fiind totusi un produs de segment premium. Ne-au inteles si retailerii. Avem deja discutii cu un alt abator si speram ca de la 1 ianuarie lucrurile sa revina la normal”, a precizat Cardos.

Puiul Rustic, reteta de crestere de la francezii Label Rouge

pui agroland

Agroland si-a facut intrarea la inceputul acestui an in retail cu Puiul Rustic, acoperind o nisa de piata cu un mare potential. Desi puii nu stau mai mult de doua zile la raft, targetul de 5.000 de pui livrati pe saptamana nu a fost inca atins, sustine Cardos.

- Reclamă -

Puiul Rustic este un proiect marca proprie de tip joint-venture antreprenorial in care puii sunt crescuti dupa modelul Label Rouge din Franta. Agroland furnizeaza fermierilor care sunt dispusi sa intre in program pasarile, furajele, precum si asistent a sanitar-veterinara. Pasarile raman proprietatea Agroland pe tot parcursul ciclului de crestere, iar la sfarsitul acestuia, dupa 9 saptamani sunt luate de la ferma, duse la abator, cantarite, fiind platita prestatia fermierului. Dupa aceea, puii ajung la abator, dupa care iau calea retailerilor.

Un kg de Pui Rustic ajunge pe rafturi la aproximativ 20 de lei.

Ca sa poata sa intre in sistem, fermierii trebuie sa indeplineasca o serie de conditii. In primul rand, sa detina un adapost – cu o suprafata cuprinsa intre 200 si 400 mp –, izolat si autorizat sanitar veterinar pentru cresterea pasarilor, dar si un teren in jurul halei cu vegetatie (minim 0,5 mp/pui, recomandat 1 mp/pui). Costurile de echipare ale halei se ridica la aproximativ 7.000 euro fara TVA, ele fiind sustinute de Agroland.

Magazin cu piese pentru masini agricole

Anul 2015 a adus si o noutate pentru business-ul companiei. La inceputul lunii octombrie a fost deschis Agroland Piese, primul magazin de piese, accesorii si consumabile pentru agricultura. Acestea provin de la cei mai importanti trei producatori de masini agricole din lume, dupa cum a anuntat Horia Cardos. Magazinul are o suprafata de 80 mp.

Noua linie de business completeaza oferta celor 260 de magazine deja existente care se adreseaza crescatorilor de animale si pasionatilor de gradinarit.

„Este o zona foarte promitatoare, vrem sa lucram cu magazine mari, cu suprafete de 300-400 mp”, a declarat la Indagra fondatorul Agroland, care a lasat sa se inteleaga ca urmatorul centru de acest fel va fi deschis la Pielesti, localitate aflata in apropiere de Craiova.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.