Încă de la început, am făcut totul din pasiune, nicidecum nu ne-am gândit să dezvoltăm o afacere, povestește Sebastian Petre, un prahovean inimos din Florești care într-un timp destul de scurt a creat un brand ce se bucură deja de apreciere pe Facebook – Ferma lui Mihnea, chiar dacă pentru moment producția este mică.
Speră ca la anul, când vor intra pe rod mai multe culturi, și producția de dulceață să crească și de ce nu, să poată să iasă cu ea la piață.
’’În primă fază, am făcut dulceață pentru noi, apoi am dat la prieteni și așa ni s-a dus vestea’’, povestește Sebastian Petre, care pare surprins de succesul produselor sale, mai ales pe internet. Nici prin cap nu-i trecea că va trebui să se gândească să dezvolte afacerea sa, dacă se poate spune așa. Povestea începe acum doi ani, când a cultivat primele plante, gândindu-se că fructele aveau să-i placă fiului său Mihnea. Nu doar că i-au plăcut, ba mai mult, acesta a venit cu ideea dezvoltării ’’Fermei lui Mihnea’’, spune Sebastian Petre.
Urmarea: a defrișat cele două grădini de salcâmi pe care le avea și a început să pună tot felul de soiuri – muri, coacăzi, cătină, zmeură, afini canadieni, care încep să rodească în general cam în al treilea an. Unii au rodit însă chiar din primul an, cum este cazul zmeurei, așa că s-au strâns destule fructe pentru dulceață. Ce-i drept, s-au mai adăugat și fructele de la plantele care existau deja.
Prima serie de dulceață a și ieșit – de cireșe amare, zmeură, coacăze negre sau afine. Urmează acum dulceața de mure, gemul de prune cu miez de nucă, dulceața de pere cu vin roșu și lămâie, compotul de mere cu scorțișoară. Nu doar dulceața se bucură de succes, ci și sucul de cătină cu miere, care are destui fani…. O vară plină, după cum spune
Sebastian Petre, salariat la fabrica Michelin de la Florești, care își urmează pasiunea în timpul liber.