Euler Hermes: „Piața românească de retail este estimată la 40 miliarde euro; 15% sunt produse locale”

0
- Reclamă -

Piața românească de retail este estimată, în prezent, la 40 miliarde euro, 85% din produsele vândute în lanțul de comerț fiind de origine mixtă, iar 15% sunt produse locale, conform unui studiu de realizat de Euler Hermes.

În 2016, piața de retail din România a înregistrat o creștere de 12% pe fondul majorării salariului minim brut (în prezent 1.450 lei), reducerii TVA  de la 24% la 19% și ocupării mai mari a forței de muncă cu 0,16% față de 2015. Această evoluţie a fost însoţită şi de apariţia de noi spaţii comerciale, fiind livrați 230.000 mp de spații comerciale noi, în creștere cu 40% față de 2015.

Și retailerii au raportat un număr record de 240 de magazine noi, dintre care cei mai activi jucători au fost Profi (134 de magazine), Mega Image (60), Lidl (11) și Kaufland (6).

Trebuie remarcată orientarea comercianţilor către deschiderea magazinelor de proximitate și a magazinelor de format mic. Potrivit realizatorilor studiului,  piața românească de retail este estimată la 40 miliarde euro, cu 4 mari jucători, deținând o cotă de 60%: Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry și Auchan.

Obligativitatea de a avea pe rafturi circa 51% produse româneşti, i-a dtermeninat pe retaileri să-şi direcționeze eforturile în identificarea unor parteneriate sustenabile cu furnizorii pentru a obține cel mai bun preț de cumpărare și o varietate suficientă a produselor. În România, 85% din produsele vândute în lanțul de comerț sunt de origine mixtă, iar 15% sunt produse locale. Carrefour, Kaufland și alți retaileri au consolidat relațiile cu mai mulți producători locali și au deschis noi centre regionale de logistică (depozite) pentru a sprijini extinderea rețelelor.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.