Lăptăria cu Caimac a primit 19,4 milioane de lei pentru investiții

0
lapte proaspat, etichetarea laptelui

Agroserv Măriuţa SA, compania care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat cu succes plasamentul privat de acţiuni prin care a atras 19,4 milioane de lei, echivalentul a 4 milioane de euro, a anunţat marţi compania.

Acţiunile vor fi listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare de la Bursa de Valori Bucureşti, aceasta fiind cea mai mare ofertă de acţiuni realizată până acum pe această piaţă.

Operaţiunea a fost intermediată de BT Capital Partners. Agroserv Măriuţa a fost asistată în acest proces de listare de Schoenherr.

Vezi și Cantitatea de lapte colectată este în creştere

În cadrul plasamentului privat cu o valoare totală de 19,4 milioane de lei, compania a oferit spre vânzare 431.020 de acţiuni emise prin majorare de capital social (24,9% din total acţiuni), la un preţ de 45 de lei/acţiune, oferta fiind adresată unui număr de până la 150 de investitori. Plasamentul a fost suprasubscris de 3,6 ori, în total fiind înregistrate subscrieri de aproximativ 70 milioane de lei, în condiţiile în care subscrierea maximă pe investitor a fost limitată la un milion de lei. În urma încheierii cu succes a plasamentului, evaluarea companiei se situează la aproximativ 16 milioane de euro.

“Compania a revenit în atenţia investitorilor prin acest plasament privat de acţiuni şi ne-am bucurat de interesul în creştere al acestora. Totul a mers foarte bine, oferta a fost suprasubscrisă şi suntem foarte mulţumiţi că planurile noastre pentru viitor au fost primite cu entuziasm. Este un al doilea pas major pentru noi, după listarea de obligaţiuni în iarnă”, a afirmat, în comunicat, Adrian Cocan, manager de proiect al Lăptăriei cu Caimac.

Lăptăria cu Caimac este primul business cu activitate în domeniul lactatelor care urmează să se listeze pe piaţa AeRO a BVB, după ce în noiembrie 2020 a listat o emisiune de obligaţiuni de 3 milioane de euro, cu o dobândă de 5,25% şi scadenţă în 2025.

“Povestea Lăptăriei cu Caimac pe BVB continuă şi ne bucurăm că avem oportunitatea să le fim alături pe acest drum. Dacă în noiembrie lansam o emisiune de obligaţiuni, acum a venit rândul acţiunilor, iar succesul plasamentului privat, care este cel mai mare de până acum pe piaţa de acţiuni a sistemului multilateral de tranzacţionare – SMT, ne arată că apetitul investitorilor este foarte ridicat atunci când vine vorba de investiţii în afaceri locale de calitate”, declară Daniela Secară, director general, BT Capital Partners.

Următorul pas este pregătirea documentelor necesare pentru admiterea acţiunilor la tranzacţionare pe Sistemul Multilateral al Bursei de Valori Bucureşti. Lăptăria cu Caimac îşi propune ca prima zi de tranzacţionare să aibă loc în termen de o lună, sub simbolul MILK.

“În urmă cu aproape doi ani, în cadrul Galei Made in Romania, Lăptăria cu Caimac era premiată de BVB şi intra în Liga BVB, primind cele mai multe voturi în etapa de Vot Public. Tot atunci, compania anunţa intenţia listării la BVB. De atunci, compania a atras 7 milioane de euro, prin emisiunea de obligaţiuni şi cea de acţiuni, ceea ce dovedeşte că investitorii au încredere în planurile de dezvoltare ale companiei aşa cum clienţii au încredere în produsele Lăptăria cu Caimac. Cel mai probabil, mulţi dintre cei care au investit în obligaţiunile şi acţiunile Lăptăria cu Caimac au devenit deja şi clienţi, dacă nu erau deja. Felicităm întreaga echipă Lăptăria cu Caimac şi BT Capital Partners pentru acest parteneriat care a asigurat succesul celor două runde de finanţare”, a afirmat Radu Hanga, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti.

Fondurile obţinute din listarea acţiunilor vor fi folosite pentru dezvoltarea fabricii, şi anume, construirea unei staţii de spălare sticle şi borcane, sisteme de utilităţi şi depozitare ambalaje în diverse stadii.

“Am crescut continuu de la lansarea fabricii, am ajuns astăzi la un număr de 15 produse pe raft, iar cifrele lunare ale ambalajelor puse în piaţă devin extrem de importante. Construim secţia de unt şi brânză şi mărim capacităţile de producţie a acidofilelor. Economiile apărute în urma reutilizării ambalajelor vor fi foarte importante pentru profitabilitatea companiei, pentru capacitatea viitoare de a susţine dezvoltarea. Ne dorim realizarea unui sistem naţional de recuperare şi refolosire ambalaje, destinat consumatorilor. Cea mai costisitoare componentă este staţia de spălare sticle şi borcane, care constă într-o hală cu mai multe sectoare de depozite, dar şi o cameră curată, destinată roboţilor şi utilajelor care vor realiza spălarea şi dezinfectarea ambalajelor. Impactul asupra mediului va fi unul major şi acest proiect vine în completarea multor altora deja realizate, ce au implicat procese modificate pentru a reduce consumurile de apă, energie, dar şi emisii de carbon. Continuăm pe drumul ambiţios asumat, acela de a deveni o companie carbon neutral până în 2030″, a subliniat managerul de proiect al Lăptăriei cu Caimac.

Agroserv Măriuţa SA a fost înfiinţată în anul 1994 şi până în 2018 a avut exclusiv activităţi agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiţă, triticale, porumb, lucernă şi altele, pe o suprafaţă de 3000 ha) şi fermă de vaci de lapte (cu peste 2700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcţiune o fabrică modernă de lactate şi a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creştere rapidă în preferinţele consumatorilor datorită produselor de înaltă calitate.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here