Inteligența artificială este folosită în tot mai multe moduri pentru a ne ușura viața și marile lanțuri de magazine nu fac excepția. Kaufland și Penny se număra printre marile companii care folosesc inteligența artificială pentru a reduce risipa alimentară.
Kaufland și Penny folosesc AI
Kaufland a anunțat, într-o conferință de presă recentă, că tehnologia este utilizată la efectuarea comenzilor făcute de magazine. Există un instrument care gestionează singur acest proces și permite evitarea risipei alimentare. Sistemul ține cont de rotația produselor și de plasarea acestora la raft ca număr și volum.
Se poate anunța pur si simplu că lotul respectiv urmează, în decurs de o lună, două sau trei, să expire. (…) Se produce o vânzare accelerată, cu preț redus și [se ajunge] automat la eliminarea risipei alimentare”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
UPDATE: Penny, la primul magazin autonom în București
Totodată, Penny a deschis în luna mai primul magazin autonom în București. Acesta nu ar fi fost posibil fără avansurile făcute în domeniul inteligenței artificiale. Magazinul are 349 de metri pătrați, 523 de camere pe tavan, 200 de unități de procesare imagine și monitoare care prezintă informații relevante pentru clienții. Algoritmii și toate aceste sisteme ajută clientul să își completeze coșul automat, nemaifiind necesară scanarea produselor la ieșire, ci doar plata acestora.
Sursa: g4food.ro