Piața ciocolatei este estimată la 5 miliarde de lei, în 2017

0
Ciocolata ar putea fi un lux

Chiar dacă românii nu sunt mari consumatori de ciocolată, ungurii, de exemplu, mănâncă de două ori mai mult, iar elvețienii, de vreo șase ori aproape – trendul ascendent din ultimii ani îi face pe jucătorii din piață să fie optimiști. Afacerile din piaţa de ciocolată au atins în 2016 nivelul de 4,5 miliarde de lei, iar datele preliminarii privind evoluţia din 2017 indică un avans de peste 20%, potrivit unui studiu realizat de KeysFin. 

“Piaţa ciocolatei a trecut printr-un proces de consolidare, de maturizare, eficientizarea business-ului fiind în prim-plan. Astfel s-a ajuns ca, la o cifră de afaceri relativ constantă în acest interval, profitul firmelor să crească de peste două ori. Firmele şi-au diminuat creanţele cu peste 300 milioane lei, datoriile comerciale s-au redus de la 829,5 milioane lei la 675,3 milioane de lei în 2016, iar pierderile nete au scăzut de la 138,7 milioane la 79,7 milioane lei”, susțin analiştii KeysFin.

Principalul jucător din piaţa românească pe segmentul de producţie este Nestle, cu o cifră de afaceri de 783,6 milioane lei, companie urmată, la mare distanţă, de Kandia Dulce SA, cu 161,4 milioane lei, Heidi Chocolat SA, cu 106,2 milioane lei, Mueller şi Prietenii (19,1 milioane lei) şi Marco Polo (18 milioane lei).

Românii preferă ciocolata cu lapte (77% din consumatori), restul de aproximativ 30% fiind împărţiţi între ciocolata simplă şi cea cu creme de diverse sortimente. Ciocolata albă reprezintă numai 7,4% din totalul vânzărilor. Cei mai mulţi clienţi sunt femeile, în proporţie de 60%.

Citește și Agritel: Tendință de scădere pe piața de cereale și de oleaginoase

Potrivit INS, în România se consumă 2,2 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, față de trei kg/cap de locuitor în Grecia și 11 kg în Elveția.

 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here