Prețul crescut al ouălelor, cercetat în SUA

0

Autoritatea americană din domeniul concurenţei (FTC) ar trebui să examineze preţurile ridicate la ouă pentru posibile manipulări de preţuri în rândul principalilor comercianţi, a apreciat vineri un organism care reprezintă interesele fermierilor.

 

Organismele de reglementare din SUA, fermierii şi industria agroalimentară au avut numeroase dispute în ultimii ani cu privire la puterea marilor firme din agricultură de a stabili preţurile şi a obliga consumatorii să plătească mai mult pentru produsele alimentare, cum s-a întâmplat în 2021 când preţul cărnii de vită a explodat.

Ultimul articol care a provocat îngrijorări sunt ouăle, pentru care preţurile au crescut cu 138% în ritm anual în luna decembrie, până la 4,25 dolari pentru un carton cu 12 ouă, potrivit datelor oficiale.

Departamentul american al Agriculturii a dat vina pe pandemia de gripă aviară pentru preţurile ridicate la ouă.

Cu toate acestea, Autoritatea americană din domeniul concurenţei (FTC) ar trebui să se uite şi la profiturile record înregistrate de principalele firme care se ocupă cu comercializarea de ouă, a apreciat joi organizaţia reprezentativă Farm Action într-o scrisoare trimisă preşedintelui FTC, Lina Khan.

Potrivit celor mai recente date, firma Cal-Maine Foods, care controlează 20% din piaţa vânzărilor cu amănuntul de ouă, a raportat o creştere de 110% a vânzărilor trimestriale şi un avans de peste 600% a profitului brut la finele lunii decembrie. Într-un document remis Securities and Exchange Commission, firma Cal-Maine Foods a menţionat scăderea ofertei de ouă la nivel naţional din cauza gripei aviare drept motivul principal pentru vânzările sale record.

Vinurile din Republica Moldova se vând bine în România

Producţia de ouă în SUA a fost cu 5% mai mică în luna octombrie 2022 comparativ cu luna octombrie 2021 iar în luna decembrie stocurile de ouă erau cu 29% mai mici decât la începutul anului, o scădere semnificativă dar totuşi una care nu poate explica preţurile record percepute de comercianţi, susţine Basel Musharbash, un avocat de la organizaţia Farm Action.

„Vrem ca FTC să investigheze dacă consumatorii sunt victima unei manipulări a preţurilor”, a spus Basel Musharbash.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here