Retailerii din România cer plafonarea prețurilor la energie

1

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România spune că și companiile care comercializează produse alimentare ar trebui incluse pe lista celor cărora li se aplica prevederile privind plafonarea tarifelor la energia electrica pentru clienții noncasnici.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România, din care fac parte cei mai mari retaileri activi pe plann local, solicită completarea rapidă a OUG 119/2022 prin care Guvernul a modificat OUG 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul energiei.

Reprezentanții magazinelor spun că și companiile care comercializează produse alimentare ar trebui incluse pe lista celor cărora li se aplica prevederile privind plafonarea tarifelor la energia electrica pentru clienții noncasnici.

„Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrică pentru clienții noncasnici se aplică, în forma actuală a textului Ordonanței, întreprinderilor mici și mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unităților de învățământ, creșelor, furnizorilor de servicii sociale și instituțiilor publice. Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ”industria alimentară”- care nu are o definiție clară în legislația națională – deoarece asigură funcționarea permanentă și optimă a lanțului de aprovizionare către populație”, anunță AMRCR.

Potrivit acestora, „în condițiile volatilității extreme a pieței de energie electrică, s-ar putea profila riscul major al limitării severe sau chiar blocării capacității operaționale a sectorului de retail de a răspunde, prompt și eficient, în cazul apariției unor circumstanțe critice parțiale sau generale”.

Vezi și Mesajul oierilor către retaileri: vindeți miei românești, nu carne din afară, aproape expirată

Retailerii mai spun că au obligația de a depozita și vinde produselor perisabile sau de origine animală în anumiți parametri și standarde de siguranță alimentară și sanitară, de la care nu se poate face rabat. Astfel, trebuie să păstreze temperaturi controlate ce solicită un consum semnificativ de energie.

„Aceeași abordare trebuie avută în vedere și în cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de primă necesitate sau importanță vitală pentru populație, după cum a demonstrat experiența situațiilor întâlnite în timpul pandemiei”, mai spun marii comercianți

„Apreciem că modificarea neîntârziată a OUG 119/2022 trebuie să cuprindă mecanisme suplimentare de garantare, în orice scenariu, a funcționării sigure și complete a lanțurilor de aprovizionare în vederea asigurării accesului consumatorilor, permanent și la costuri cât mai accesibile, la produsele de bază și de primă necesitate”, mai transmit aceștia.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

un comentariu

  1. […] Asociația Marilor Rețele Comerciale din România spune că și companiile care comercializează produse alimentare ar trebui incluse pe lista celor cărora li se aplica prevederile privind plafonarea tarifelor la energia electrica pentru clienții noncasnici. Asociația Marilor Rețele Comerciale din România, din care fac parte cei… Cititi mai multe aici: Retailerii din România cer plafonarea prețurilor la energie […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here