Rose-urile și Prosecco, la mare căutare în restaurantele din România. Vinurile BIO iau avânt.

0
????????????????????????????????????
- Reclamă -

 

Consumul de vin din România nu a crescut semnificativ în ultimii ani, însă trebuie remarcate modificările în privința obiceiurilor de consum, cel puțin în restaurante. Rose-ul este la modă, dar mai nou se manifestă și preferința pentru Prosecco, un vin spumant Italian, după cum susține Segiu Nedelea, cel mai cunoscut somelier român.

‘’Consumul este ușor modificat. Dacă mă gândesc, acum 25 de ani într-un restaurant, dacă cineva cerea o sticlă de vin roșu se întorceau toți și se gândeau din ce țară este cel care bea vin roșu. Obiceiurile de consum s-au modificat, cel puțin în restaurant, am început să bem gastronomic. În mod clar, există  tendința pe rose-uri și mai nou pe Prosecco, un spumant, pe care ușor-ușor tot italienii ne-au învățat să-l apreciem, așa cum ne-au învățat să bem expresso sau să prețuim bucătăria mediteraneană”, a declarat pentru Agroteca.ro Sergiu Nedelea, cel mai cunoscut somelier român.

nedelea 2Dacă până acum spumantul era perceput ca fiind vinul de sărbătoare, acum este văzut ca fiind o componentă importantă în gastronomie, pentru că se poate bea la începutul unei mese și se continuă pe parcursul acesteia, ceea ce înseamnă că vorbim deja despre un trend, după cum spune Nedelea.

În același timp, consumatorii vor soiuri românești, vinuri tinere în special, susține Răzvan Stroe, reprezentantul Senator Wine. El vorbește și de interesul pentru vinurile bio, care au început să fie tot mai căutate, chiar dacă pe moment vânzările nu se ridică la nivelul așteptărilor. Senator Wine este prezentă pe această nișă de piață de aproape șase ani, având în portofoliu mai multe game de vinuri bio, care se găsesc în retail și magazine specializate.

Gama de vinuri ecologice OMNIA de la Senator WINE

În ceea ce privește consumul de vinuri în România – media este de 27 de litri pe cap de locuitor pe an- , Nedelea este de părere că acesta este în ușoară creștere. La fel se poate spune și despre calitatea vinului. Ceva mai prost stau lucrurile când vine vorba de export, pentru că livrările românești pe piețele externe reprezintă doar aproximativ 10% din producție, foarte puțin dacă ne comparăm cu statele vecine.

- Reclamă -

‘’Pentru un vin pe care în România îl vinzi cu 10 euro, în afară niciodată nu o să iei banii aceștia pe el.  Noi avem un export care încă stă în limita celor 10%, față de țări precum Bulgaria, Ungaria, nu mai vorbim de Moldova a căror economie din acesta trăiește’’, a mai declarat Nedelea.

- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.