Are portbagaj generos, trage cu putere de toate roţile şi stă la 18,2 cm deasupra solului. Dacă vrei să nu ai emoţii când intri iarna în zăpezi, poţi să o cuplezi pe tracţiune integrală permanentă la o simplă apăsare de buton. Mai poţi să-i pui şi o remorcă în spate, că nu se supără, pentru că sub capotă are 130 de cp generaţi de un propunsor diesel de doar 1,6 litri, dCi. Este vorba de Nissan Qashqai, un crossover compact, cu accente categoric premium, dacă buzunarul te ţine.
Oricum, actuala generaţie de Nissan Qashqai este mult mai agresivă decât predecesorul sau. Este clar că mai bine mergi într-un Nissan Qashqai dacă vrei o maşina „supărată”, decât în orice altă concurentă de viţă germană, să zicem. Acelaşi lucru este valabil şi din perspectiva normelor de poluare Euro 6 pe care producătorul francezo-nipon le înscrie în talon.
Oricum, capota, farurile, stopurile sunt doar trei dintre semnele de punctuaţie ale acestui design fericit. Nissan Qashqai arată ca o maşină de status. Aici este util să amintim multitudinea de sisteme de siguranţă, de avertizare şi prevenţie aflate la bordul maşinii. Poate că uneori eşti tentat să le dezactivezi :). Dar mai bine, nu!
Ce vine Nissan sub capota Qashqai-ului?
După vreo 500 de km de test, consumul nu a reuşit să scadă sub 7 litri la 100 de km, dar nici nu a urcat mai mult de 7,5 litri. Traseul a inclus în proporţie de 50% oraşul şi restul de km au fost parcurşi pe DN1 si autostradă.
Ca variante de motorizare, Nissan Qashqai poate oferi două dieseluri, de 1.5 litri dCi şi 110 cp şi 1.6 litri dCi şi 130 cp, iar pentru benzină Nissan are în tolbă tot două motorizări. Una de 1,2 litri turbo DIG-T şi 115 cp, cea de-a doua de 1.6 litri DIG-T şi 160 CP. Mai multe aici.
Dacă vrei mai multe detalii, uite restul testului pe CasoTeca.