O vancanță între vii este un loc ideal de relaxare și bucuriei pentru unii, iar regiunea Toscana din Italia sau viile de la Bordeaux, din Franța, atrag milioane de turiști an de an. În România, pare să se simtă un astfel de trend, chit că vorbim despre viile de pe Dealul Mare, din Oltenia, Ardeal sau Moldova.
Apetitul pentru turismul viticol s-a remarcat în România după pandemie, când mulți și-au regândit opțiunile de vacanțe și au căutat destinații mai puțin aglomerate și să se delecteze din punct de vedere cultural.
”Da este în creștere, dar trebuie să luăm în considerare avantajul pe care îl au țările cu tradiție, pe care îl au țări precum Franța, Spania, Portugalia, ca exemple care îmi vin acum în minte, care sunt la a șasea, a șaptea generație în business, transmisă de la o generație la alta și au o cultură de mai multe sute de ani în spate. Au castele, au turismul foarte dezvoltat. Noi, după perioada comunismului, abia suntem la a doua generație de antreprenoriat și ușor, ușor începem să creștem, să ne dezvoltăm. Suntem la început, într-adevăr. În zona centrală a țării sunt crame care oferă destul de multe facilități pentru turism, inclusiv cazare, și pot vizita patru, cinci, șase crame în cursul aceleiași zile”, spune Remus Deleanu, președintele Directoratului Cotnari, pentru Ziarul de Iași.
Vezi și Domeniile Ostrov readuce în atenția românilor vinul Pelin, o tradiție dulce-amăruie
Remus Deleanu a observat că interesul pentru turismul viticol a crescut după perioada pandemiei, când au intrat în centrul atenției destinațiile mai puțin aglomerate.
Pe harta viticolă a României figurează, în prezent, peste 230 de crame, din care, anual, 80 primesc și vizitatori. Cât privește locurile de cazare, în jur de 20 dintre acestea oferă și această opțiune turiștilor.