După o pauză de 10 ani, Fabrica IRUM Reghin a lansat marţi primul tractor 100% românesc, o investiţie care a costat mai bine de 6 milioane de euro.
Proiectul la care au lucrat aproximativ 50 de ingineri a fost realizat în Centrul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Utilaje Agricole şi Forestiere – IFOR – care funcţionează la Reghin, Transilvania.
Pentru acest proiect, fabrica IRUM a investit 2,65 milioane de euro, iar pentru concretizarea lui s-au investit alţi 4.000.000 de euro, puşi la dispoziţie de grupul MAVIPROD, acționarul IRUM.
Tractorul este destinat cu precădere fermelor mici şi mijlocii şi va fi vândut atât pe piaţa internă, cât şi pe cele externe, şi are inclusiv comenzi prin radio şi aer condiţionat. Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România şi în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare la Registrul Auto Român Bucureşti.
”Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, spune Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.
Citeşte şi: Probleme la stână: ANZ recunoaște că scrapia a fost depistată
Producţia în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse şi vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depăşit pragul de 300 de tractoare, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.
Prețul de pornire al unui astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro.
TAGRO are următoarele caracteristici:
Motor FPT 86, 95, 102 CP
Norma de poluare: Stagiu IV final
Capacitate cilindrică: 3 387 cm³
Putere: 102 Cp ( 75Kw )
Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm
Filtru de aer: uscat
Rezervor combustibil: 110 l
Rezervor AdBlue: 20 l
Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
Inversor mecanic
Blocare diferențial: electrohidraulică
Tracțiune: 4 x 4
Cuplare tracțiune 4 x 4: electrohidraulică
Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.
Debit pompă hidraulică: 60 litri / min
Capacitate de ridicare în tiranți spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift
Cuple hidraulice spate: 2 perechi
Certificată ROPS și FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranță, scaun pasager cu centură, girofar, ștergătoare cu spălator parbriz față/spate, geam spate cu degivrare
Aer condiționat
Oglinzi retrovizoare
Faruri de lucru: 2 față / 2 spate
Echipare radio
[…] A fost lansat primul tractor românesc cu aer condiţionat şi comenzi radio apare prima dată în […]