Agroland Agribusiness a crescut cu 97% în 2022

3
agricultura afaceri
- Reclamă -

Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 63,5 milioane de lei în 2022, o creştere cu 97% faţă de 2021, şi un profit net de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 3% comparativ cu 2021.

 

”Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 63,5 milioane de lei în 2022, o creştere cu 97% faţă de 2021, EBITDA de 4 milioane de lei, o apreciere cu 47% şi un profit net de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 3% comparativ cu 2021”, anunţă compania.

Pe parcursul anului trecut, compania a finalizat un proiect important privind dezvoltarea de noi genetici pentru mai multe tipuri de grâu. Rezultatul proiectului a fost urmat de promovarea şi comercializarea sub sigla Agroland Agribusiness a unor soiuri de seminţe obţinute în urma unui program de selecţie al Institutului Agricol Osijek din Croaţia. Totodată, în ultimul trimestru din 2022, Agroland Agribusiness a lansat trei noi produse din categoria biostimulanţi şi nutriţia plantelor.

„În anul 2022, activitatea Agroland Agribusiness a trecut la un nivel superior, atenţia noastră fiind axată pe două linii de activitate – cea tradiţională, de vânzare a inputurilor, dar, în acelaşi timp, ne-am concentrat şi pe trading-ul de cereale. La nivel de clienţi, am înregistrat o creştere cu 35% a numărului acestora, până la 475. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, cea mai mare creştere a fost înregistrată la fertilizanţi, o majorare cu 72% comparativ cu 2021, urmată de activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 16,4 milioane de lei, o creştere de 50 de ori. A treia cea mai mare contribuţie la venituri a fost adusă de pesticide, 14,6 milioane de lei, o creştere de 12%, urmată de vânzarea de seminţe, cu 9,4 milioane de lei, o apreciere cu 35%”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

Vezi și Agroland vrea poziția a treia pe piața producătorilor de ouă după o investiție de 800.000 de euro

- Reclamă -

În prezent, domeniul agriculturii din România este puternic afectat de războiul din Ucraina, care a cauzat anul trecut scăderea preţurilor la cereale. În acest context, există o situaţie fără precedent în ultimii zeci de ani şi anume, existenţa unor stocuri uriaşe de cereale, pe care fermierii au refuzat să le comercializeze, precizează compania.

Totodată, pe fondul oscilaţiei valutare din trimestrul patru al anului 2022, precum şi al fluctuaţiei preţurilor la fertilizanţi, care au crescut în trimestrul trei din 2022, dar au scăzut semnificativ în cel de-al patrulea trimestru, fermierii au decis să nu vândă produsele recoltate, limitându-şi lichidităţile. Astfel, în condiţiile în care culturile de toamnă nu au fost fertilizate la acelaşi nivel ca în anii trecuţi, creşte probabilitatea de a avea producţii mai mici în sezonul de recoltat 2023.

„Domeniul agriculturii din România are nevoie de finanţare şi se confruntă cu un deficit de cash de aproximativ 500 milioane de euro, faţă de 2021 din cauza stocurilor de cereale nevândute. Ultimul trimestru al anului 2022 a venit cu multe provocări pentru zona de agribusiness şi a trebuit să ne confruntăm şi să gestionăm situaţii unice, de care nu ne-am mai lovit până în prezent. Cu toate acestea, experienţa echipei ne-a ajutat sa păstram relaţiile cu partenerii noştri, atat furnizori, cât şi fermieri, şi chiar să începem dezvoltarea de parteneriate pe care le anticipăm a fi profitabile şi de lungă durată”, a adăugat Florin Radu.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 33 milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmboviţa, Ilfov, Ialomiţa, Călăraşi, Tulcea, Brăila şi Constanţa. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar şi ca potenţial cumpărător al culturilor fermierilor. Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

- Reclamă -

3 comentarii

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.